söndag 11 augusti 2013

Kalasande....

Nån som minns???


Min dotter sov hela natten i sin säng, ett litet blöjbyte vid fem var det enda störmomentet, hon sov till halv åtta.
Hon är bra mallig just nu. Och själv känner jag självständigheten komma krypandes.

Vid frukosten kom min mamma och glatt sa hon.
-Perfekt väder för löpning idag.
Tack för det, i löpskorna och i väg, milen avklarades utan större problem, det slog mej att det var snålt trafikerat, en bil var det enda jag mötte på min runda. Livet på landet typ :) Jag var hemma innan klockan slagit nio, hela dagen låg alltså framför mej och ändå kände jag mej så nöjd. Löpning-Kärlek.

Vi fortsatte sen och pyssla lite med mysets rum, det är så grymt mysigt att greja tillsammans.
Efter det var det dags för ett välbehövligt bad för oss båda och sen skulle vi göra stan.
Present skulle inhandlas, kalas stod på den trevliga punkten för kvällssysslan.
När vi ändå var i storstan körde vi inom BB och kikade in en lite tös som anlänt i dagarna. Jag har sagt det innan och säger det igen, gosse vad dom växer snabbt. Jag kan inte fatta att mitt lilla mys varit så liten ;)
Mollie blev helt förstummad när jag lyfte upp henne så hon fick kika över kanten på den lilla plastbaljan där barnet låg och trynade.
Jag fejsade än en gång minnena från mitt förflutna. Hissrummet som jag träffade mina föräldrar i när jag var nyförlöst var samma ställe jag var på i går.
Minnena om hur fruktansvärt dåligt jag mådde den dagen for förbi min näthinna, det gick snabbt, men jag kände av dom.
Må aldrig någon nyförlöst kvinna behöva gå igenom dom känslorna. Hua.

Jo just det, nu när vi röjt i mysets rum så har jag hittat en massa gamla saker från mitt tidigare liv, bland annat hittade jag en novellsamling från 1991 från min och en skola till i kommunen. Jag konstaterade att temat måste varit drömmar för dom flesta handlade och hade även titlar med dröm i.
Jag undrar just varför inte jag fanns med i boken, skrev jag någon novell över huvudtaget var jag en buse eller var den inte tillräckligt bra för att få vara med i boken? Ja inte vet jag.
Hur som helst får det bli min kvällslektyr dom närmaste kvällarna.

Kalaset ja, vi tog cykeln dit, hur mysigt är inte det då?
Sånt där enkelt kan jag funderar över varför jag uppskattar så väldigt. Jag kommer inte fram till någon lösning i ärendet. Men jag gav det en lång funderare.
Vi hade en mycket trevlig afton med god mat och super mysiga och busiga samtal. Det skrattades och det var väldigt högt i tak. Barnen hade det toppen, ja, alla verkade ha en toppen lördagskväll.
Cykel hem sent och gensaren åkte på både på mej och på myset. Hösten är på väg.

Hjälmen var på stora delar av kvällen ;)
Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar