onsdag 14 augusti 2013

Nytt försök, boksläpp.....



När jag ska sammanfatta vissa dagar står det helt still. stora delar av dagen har bara passerat utan att man gjort något. Så känns det men så är det givetvis inte.
Löpning 8 km till sjukt bra musik gjorde det enkelt. Visst, doften av nytröskade sädesfält och potatisblast gjorde nog sitt till att uppnå en undervacker känsla i mitt inre.
Jag älska och jag avskyr hösten. Och nej, jag avskyr den inte för att allt börja ta slut, att löven faller och det blåser snålt och regnet kommer oftare än sol. Nej, jag avskyr den för mina minnen som etsat sej fast i min vissa dagar sköra kropp. Jag vill inte plågas av det förgångna, jag vill minnas ljusa saker, inget mörker vill jag möta.
Jag vet när jag tänker efter att det vore ju helt tokigt om jag skulle klara mej undan. Jag är förnuftigare än så. Det är bara det att det borde släppa tycker jag, varje år som går så går det lättare, men ska det aldrig bli lätt igen?
Det enda som står på lilla önskelistan just nu är att jag ska få leva ett liv med mitt mys och att allt är lätt.
Att det finns en annan kvinna vid min sida som jag har fullständig tillit till. En som jag på ålderns höst ska kunna säga orden till;
-Jag har haft ett bra liv.
Det ska man väl ändå kunna begära, eller?

Jag pratade med kvinnan i bokhandeln i stan och vi har nu gemensamt beslutat att Under regnbågen-i skuggan av lagen- ska släppas i hennes affär. Datumet blir den 31/8 klockan 12-14.
Det känns bra. Jag är väldigt patriotisk över min by men även över min kommun och jag gillar den lilla bokhandeln på hörnan.
Givetvis önskar vi ju att det kommer välla in människor så väggarna bågnar, så ska det väl vara på ett släpp ;)
Ja vi får se, det är lite framtid det där.
Jag kommer i alla fall vara på plats den dagen och kladda i alla som vill ha sina exemplar nersvärtade.

Myset och jag skulle handla och skicka lite böcker. När vi var i stan mötte jag min barnmorska. Det är alltid underbart att se henne, hon gjorde nog mer för mej än jag kanske förstår. Jag gillar dom där mötena på stan som får en att känna en tacksamhet över dom människor som tutar eller ropar efter en och vill blurra lite. Även om det ibland bara blir några meningar så är dom meningarna väldigt värdefulla. I alla fall för mej.

Vi tog ett gemensamt bad fram på kvällskvisten, myset var väldigt pussig när hon hade ansiktet fullt med skum. De lilla ljuvliga trollet. Lika ljuvligt var det inte när jag såg färgen skifta till rött i hennes ansikte och jag förstod vad som komma skulle. Svensk mästare på att hoppa ur badkar det är jag det.
Tvåan var ett faktum. Trevlig kväll typ.

Nybadad och mysig.


Jockarp.

1 kommentar: