torsdag 8 augusti 2013

Sommarkvällar....



Det där med löpning ja, mina vänner i norr hjälpte mej med att göra en spellista på mobilen, denna listan var så bra så jag kunde knappast bärga mej tills jag kom hem. Jag ville bara hoppa i skorna och springa till basljud och skönsång.
Visst är det väl konstigt att musik kan få en att må så bra. Samtidigt vet jag hur dåligt man kan må av minnen av musik.
Det är verkligen på gott och ont, men mest gott som väl är.
Löpning ja, ett par mil har avverkats, det känns bra, lätt i steget och en otrolig svettning till följd.
Sommarlöpning är svårslaget.

Dagar som flyter på med glada barn, det är det något visst med. Vi fick spontanbesök av en vän som saknat oss när vi varit på utfärd. Hon skojade med Mollie om att hon skulle följa med henne hem, så slutade de nästan. Hon börjar bli stor nu fröken Vilhelmsson, men efter lite lockande och pockande beslutade hon sej för att bli kvar i Jockarp.

Jag styrde upp med saker som alltid kommer som en följd efter utfärd och det är tvätt av diverse saker, både kläderna och bilen fick sej en välbehövlig sanering. Underbart väder gjorde det ganska enkelt, tre maskiner som fick torka på streck i en ljummen sommarvind.
Bilen tvättades och samtidigt tvättade Mollie sin trehjuling, båda blänker nu vackert ;)

Eftermiddagshäng med vänner, småtjejerna hade saknat varandra och det märktes tydligt, dom höll i hop mestadelen av eftermiddagen och kvällen. Mammorna drack kaffe och lagade en gemensam middag. Mysigt som tusan.
Kvällen avslutades under en filt på altanen som hunnit bli lite småkylig. Barnen lekte i sandlådan.
En kväll man aldrig ville skulle ta slut. Sommarkvällar när dom är som bäst helt enkelt.



Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar