måndag 14 april 2014

Restime....

Stämmer det tro?


Tröttast i värden, ja så kändes det efter galanatten. Mollie kom in och hoppade upp i sängen och formligen skrek;
- Nu är det morgon.
Gaaa, ja det är väl det. Jag skruvade lite på mej och grymtade något om att jag var trött.
Fröken underbara flickvän gick då upp och styrde med mat till myset så jag kunde lura lite till.

Förmiddagen infattade projekt hitta grillgaller.
Mmm det var minsann inte det lättaste visade det sej.
Två affärer och noll galler. Det är väl märkligt. Ett helt vanligt grillgaller, hur svårt kan det va?
Vi handlade lite annat i stället och sen tog fröken flickvän barnen och matkassarna och for hem.
Jag tog tillfället i akt och sprang hem från Bromölla. Det var en växlande löptur vädermässigt. Ena minuten sken solen den andra piskade regnet på min rygg. Härligt.

När jag kom hem var lunchen på väg, torsk potatis och sås, det gick inte av för hackor. Myset tryckte potatis som aldrig förr. Jag älskar att se henne i aktion vid matbordet. Hon är en jätte i maten vilket är bra. Hon är stark.

Fröken flickvän skulle på utfärd så myset och jag hade kvällen för oss själva. Vi tog cykeln och drog till undantaget. Mollie blev tjurig när hon förstod att jag också skulle hälsa på mormor och morfar. Hon ser helst att hon ska få hänga med dom själv. Att jag inte är där och tar plats.
Hon slutade tjura när Sigge kom och pussade henne med sin blöta nos. Hon flinade gott och det gjorde jag med.
Myset åt lite mat och vi andra drack kaffe och pratade om resor. Resor är som vädret. Man kan prata med alla människor om det. Varje människa har ju rest. Kanske inte runt jorden men resor är ju så olika. Långa, korta, nära, borta.

På tal om just resor så kunde vi inte hålla oss längre.
Vi var tvungna att dra en lapp ur vår reseburk. Datumen fastställdes och så även resemålet.
Vår första resa från burken fick destinationen Amsterdam.
Jag har varit där innan men inte fröken flickvän. Det ska bli väldigt roligt att komma dit igen och gå hand i hand över alla broarna och kolla på tjusiga damer i red light district. Att allt är så öppet gör att Amsterdam är ett enkelt resemål. Ingen bryr sej om något och droger och sex är legalt. En märklig kultur för oss Svenskar. Men det är bara att rätta in sej i ledet.
Men som väl är så väljer man själv vad man vill och inte vill göra. Jag kommer förmodligen inte gå in på något coffee shops ;)

Redan i påsk blir det en liten resa. Det med alla barnen. Det kommer bli väldigt roligt det är jag helt övertygad om....Hur kan det inte bli det liksom?



Jockarp.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar