fredag 11 april 2014

Sammanbrott och glädje....



Dagen kan ju börja betydligt bättre än att möta ett treårigt monster.
Jag väckte mitt mys och klänningsvalet skulle göras. Om det var vi inte överens. Hon ville ha sin nyårsblåsa med torkad tandkräm på magen, jag ville annat.
En strid bröt ut. En strid som man inte gärna tar halv sju på morgonen efter ett arbetat nattskift.
Men en av dom saker jag uppskattar mest med små barns humör, det är att det vänder så vansinnigt snabbt, ibland så snabbt så man inte riktigt hinner med.
Frågande satt jag helt plötsligt i bilen med en liten sjungande dam som skiftat från mörkt till ljust i en hastighet av ljusets.
Lika glad i hågen var hon sen när jag lämnade henne på dagis, hon hoppade upp i frökens famn och jag gick lycklig därifrån.
Hem till bingen där jag tillbringade hela förmiddagen. Det var behövligt.

Mormor slutade jobbet så hon hämtade hem myset, jag var precis uppstigen när dom kom vid ett och det verkade som om även myset nyss hade stigit upp, håret stod på alla håll och humöret var vad man brukar kalla för dåligt morgonhumör. Själv lider jag inte av det. Men vad jag erfarit så har både Mollie och fröken flickvän en släng av den åkomman :)
Åt fröken flickväns humör flinar jag bara åt, det är värre med mysets.
Lek med kameran ;)



En kopp kaffe och sen drog vi ut, vi behövde en nypa friskluft för att bli på bättre humör, det hjälpte.
Vi cyklade upp i byn till kusinernas hus och sa hej.
Vi körde vidare och  mollie körde i full rulle. Full rulle rakt ner i diket. Pang.
Ja, jag försökte hålla mej för skratt, men det var då rakt inte lätt. Lite lip sen var hon uppe i sadel igen.
Stödhjulen hade fått sej en smäll så vi vände och cyklade hem till morfas fina verkstad och fixade till det hela.

Efter fröken flickväns besök hos viktisarna var tanken att jag skulle ta en mil i springskorna, men nej för en gång skull la jag skorna på hyllan. Jag var sliten efter natttarbetet och busandet med myset så vi la oss och kollade på teven i stället.
Vi har sagt upp alla kanalerna nu eftersom vi knappt glor på teven och det är faktiskt mer befriande en jag trodde att de skulle vara. Det är helt vansinnigt att jag gått och betalat flera hundra kronor i månaden i flera år utan att titta.
Det fanns inget kul program på barnkanalen så vi fick dra igång äppelteven och lite stadens hjältar.

Nu drar jag ;)

Mera mys i soffan efter middagen, en lugn dag alltså. Skön och välbehövligt.


Jockarp.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar