söndag 27 april 2014

Uppvisning....



Jag måste hämta min Doraklänning hos mormor löd den första meningen som kom ur mysets mun. Vips så drog hon på skorna och sprang upp till mormor för att hämta den kvarglömda klänningen.

Jag hoppade i mina nu skönheter och drog ut på berget för en testrunda innan frukosten.
Dom kändes bra, jag har annars lite svårt med att bryta invanda mönster, samma sak gäller då mina löparskor.
Jag vill helst ha kvar dom gamla trots att jag nästan springer helt utan dämpning och sulan är torr som fnöske.
Milen gick lätt på det vackra grönskande berget. Så lättlevt.

Kaffe på gräsmattan vilket följdes av att jag klippte den, jag ville känna doften av nyslagit gräs. Det är underbart.
Lite mer kaffe och lite mer häng.
Vi fick besök av fröken flickväns syster som ska hänga med oss några dagar. Även svärmor och svärfar kom vilket var mycket trevligt.
Lunchen lagades och bestod av grillad korv. Monster Mollie tryckte i sej två stora korva med bröd. Hon är en jätte i maten just nu ;)

Vidare var det så dags för gymnastikuppvisningen, vi for in till stan allihopa och det blev en fin uppvisning.
Vi var på läktaren och myset och mormor var i hallen. Myset hon var tuff och fixade alla utmningarna som var uppsatta.
Hon fick ett diplom med sej hem och under utdelning fick hon beröm för att hon var den enda av alla gymnasterna som faktiskt varit med alla gångerna under terminen. De ses givetvis som självklart från vår del. Är man anmäld så ska man dit om man nu inte är sjuk alltså.

Åhh Hopp.



Vi åkte hem och drog igång biltvättandet, bilen som vi fått låna av fröken flickväns syster ska nu lämna oss så den fick en liten uppfräschning, när jag ändå var igång tog jag och piffade till den andra bilen med en aning. Pollen har färgat den helt gul.
Nu står vi inför ett bilköp, för att klara sej med en bil då vi båda ska jobba och barnen ska lämnas både här och där känns som ett omöjligt uppdrag.
De ska bli skoj att åka och kolla in lite bilar igen, det var ett par år sen sist.

Middagen intogs på altanen, alla stolarna var besuttna vilket var väldigt trevligt. Middagsgäster förgyller livet må jag säga.

Myste gick bananas och cyklade åter som en vettvildning på altanen. Hon tröttnar aldrig på det.
Jag lyckades i alla fall få av henne från cykeln efter ett tag så tänderna kunde borstas och godnattsagan läsas.
Hon slog dit efter två sagor och lite filosoferande. Som vanligt avslutade jag samtalet med att jag älskade henne och att vi skulle ses i morgon.
- Jag älskar dej med mamma, sa hon.
Som is i en bastu smälter jag i dessa lägen. Lycka.

När alla små sov drog fröken flickvän och jag på bio i stan, så lyxigt och  mysigt.
Filmen var lättsam, rolig och tung, allvarsam.
Allt var lugnt när vi kom hem igen och det var väldigt skönt det.
En perfekt avslutning på dagen.

En liten Ängel....



Jockarp.

1 kommentar:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera