måndag 19 maj 2014

Ny klänning....



04,30 klev jag upp. I denna vansinniga tidiga tid borde det vara helt olagligt att tvingas upp.
Detta är skiftarbetarens vardag. Just nu vet jag att jag inte borde gnälla. Jag har max en tidig morgon i månaden, men det räcker minsann och blir över.

Jag började passet med att köra truck, för dagen hade jag en lärjunge vid min sida. Vi körde varsin truck till varsitt bord.
Han skötte sej galant och lyssnade och lydde en gammal renserist. Skönt.
Vi hade städjobb i några timmar och det blev väldigt fint ;)
Frukost och middag avnjöt vi gemensamt i vår nya fina matsal. Trevlig miljö och lättsamma samtal underlättar tolvtimmars passen.
Eftermiddagen blev något tuffare då regnet öste ner och det blåste från alla håll. Vi fick stopp ett tjugotal meter över marken och det blåste på än mer.

Stopp i avloppen avlöste höjdarjobbet. På med stövlar i storlek 45 och sen ut med en raka och försök med att hitta brunnen. Skam den som ger sej, självklart fixad jag vattenproblemet.

Hemfärd. Det är så enormt skönt att komma hem och hämta upp sitt lilla mys hos mormor. Hon hade varit på dagis mellan 9-15 det är lagom tycker jag. Tretton timmar är inte att föredra så slipper vi är vi nöjda.
Hon berättade att det varit ett par andra barn på dagis under dagen, om jag förstod henne rätt var dessa barn syskon.
Dom hade lekt en hel del och givetvis hade gungställningen haft en tuff söndag.
Kalops hade dom lagat till middag och det hade tydligen ramlat ner ett rejält lass i mysets mage.

Fröken flickvän hade åter levererat ett klädesplagg, denna gången blev det en urtjusig klänning. Lagom tuff för mej ;)

Lite bus sen hoppade två små fröknar ner i sängen bredvid mej och bad mej läsa för dom. Dom valde en varsin bok och bägge fick sin önskan beviljad gällande min läsning för dom. Vi började med boken om hunden Morris sen angrep vi alfabetsboken.
Supermysigt.
Dom slocknade och vi hade lite kvalitetstid ihop fröken flickvän och jag.



Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar