fredag 2 maj 2014

Samtal.....

Knappast ;)


Myset till dagis. Det var bara en liten kille där och dom bägge skulle husera där under första maj. Jag själv skulle sälja min kropp på bruket. Arbetarnas dag och då ska man väl arbeta ;)
Vi har just nu lite bilproblem så planeringen blir maximal, jag samåker till bruket så det är inte super stora problem men visst hämmar det friheten något.
Men samtidigt är det en utmaning och det älskar vi ju.

Det ser nu ut som att jag ska springa en sträcka i humlestafetten, praktisk information om hur dags jag skulle infinna mej i Bromölla fick jag i går. Problemet är, vilket lag ska jag springa i? Det är har jag inte en aning om.

På jobbet hade jag medarbetarsamtal med chefen. Det är något som måste göras varje år. I mina ögon behövs det inte, öppenheten är total alla årets timmar. Har jag några problem så väntar jag inte med att säga det till samtalet utan det kommer omgående.
Därför blev sittningen under gårdagen lite märklig. Det handlade mer om andra än om mej. Vi pratade lite om maratonloppet och om ruttna äpplen. En härlig blandning.
Vi var i alla fall rörande överens om att om en person sätts som mentor/Lärare så är det omöjligt för den att kunna lära ut något om mottagaren inte är intresserad.
Mycket snurrande under ett par timmar blev det.
Jag avslutade mitt pass med truckkörning. Lugnt och skönt då intransporten var stoppad på grund av helgdagen.

När jag kom hem sov alla barnen och fröken flickvän och jag småpratade i timmar om barnen, vardagen och om livet. Jag älskar dessa stunder när det bara är hon och jag i ett stilla hus. Det ger tid för kropp och själ att återhämta sej efter en hektisk dag.

Nu putsas det fönster i borgen. Avslutar med att säga att jag är lite småkär i Rut.


Jockarp.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar