torsdag 22 maj 2014

Uppvaktad.....

Nu drar vi ;)


Morgonlöpningen gick av stapeln redan vid sjusnåret och det var nog en väldigt smart idè det. Dagen blev sen rysligt het.
Efter avslutad runda blev det gröt sen väntade utomhusvistelse för hela familjen.
Mollie var lite rastlös och jag kände inte alls för att aktivera henne. Vissa dagar kan hon leka i timmar med sej själv och andra dagar sitter hon som ett frimärke på mej, i går var en frimärkesdag.
Fröken flickvän lämnade mini hemma och tog myset och begav sej på hemligt uppdrag, Mollie höll på att spricka av att hon var tvungen att hålla tyst om deras plan.

Dom var tillbaka efter en halvtimme och det med en fin morsdag gåva till mej från myset.
Så himla gulligt av dom, jag kände mej väldigt uppskattad av uppvaktningen. För att piffa till dagen lite till så hade dom fixat lite jordgubbar som vi smaskade på i trädgården på en filt.

En journalist ringde och gjorde en intervju för den stundande föreläsningen jag ska hålla om ett par veckor, inför det reportage ska vi idag fotograferas. Fotografen är för mej känd och det ska bli väldigt roligt att ses igen ;)
Mollie ska givetvis hänga med och tanken är faktiskt att vi inte ska plåta i Jockarp utan i stället göra det på vår fina bro vi har i stan. Det ska bli kul.

Uppvaktad ;)


Bruket väntade mej och jag hade för dagen ett uppdrag att sitta som sekreterare på amg mötet, detta möte som är det högs beslutande organet gällande arbetsmiljö. Det gick bra både med skrivandet och på mötet och vi var klara i god tid före den utsatta tiden. Skönt.

Jag drog hem och där stod maten på bordet vilket passade mej ypperligt. Jag var helt utsvulten.
Efter intaget så drog myset och jag ut och angrep gräsmattan, den var vildvuxen och behövde en liten klippning.
Tjusigt värre blev det och Mollie var mej behjälplig hela tiden. Fröken flickvän drog på ett träningspass så vi var helt allena i borgen.

Jaha och vad är det då i mej som tror att det inte ska bli några konsekvenser efter att en ung liten Vilhelmsson fyllt toastolen med råa potatisar och sen spolat.
Problemet har låtit vänta på sej ända till nu. Men nu är det tvärstopp i avloppet. Förgrymmade unge.
Just nu har jag ingen lösning på problemet, men det kommer väl.

Roligare är väl då att fröken flickvän ännu en gång har levererat efter att hon hängt en stund på våning två i sitt syrum.
En ny tjusig klänning att lägga till i högen av nya alster.
Hon är grym den där tjejen jag har alltså ;)



Nu väntar det lite semester, på återseende.

Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar