söndag 4 maj 2014

Stafett och strandhäng....



Aktiva, japp. Fröken flickvän drog på cirkelträning efter grötintaget. Jag barnvaktade mej till tre små underljuvliga tjejer.
Mollie var grymt kreativ men det var ju inget nytt precis. Hon hittade glitterlimspennor i en låda och innan jag visste ordet av hade hon klistrat fast ett par bitar från en växt på sina kinder. Ja, vad säger man ;)
Mammorna byttes av i dörren, jag lämnade borgen för att springa i stafetten.
Sträckan jag fick var lite intressant. Jag skulle springa 3,9 km på tok för lite i mina ögon, men samtidigt var det en utmaning. Tempot skulle nämligen skruvas upp en hel del mot det jag är van vid.
Eftersom jag inte kände dom andra löparna så hade jag inte en aning om jag/vi skulle skifta i början eller i slutet. Det visade sej att mitt lag var vassa.
Jag for i väg som blixten och höll ett bra tempo. Jag passerade ett antal trötta löpare och vid min växling låg vi på femte plats och min tid var 18 minuter. Inte dåligt alls med tanke på att jag nu anser mej vara en långdistansare.
Jag fick skjuts tillbaka av en mycket trevlig man som jobbade som försäljare till Leksan knäcke. Halvvägs på vår väg tillbaka sa han;
- Du har inte bråttom hem va?
- Ne jag har mina bilnycklar i en annan löpares bil så jag kommer ändå inte hem.
Bra säger han och kör hem till sitt hus och ger mej två påsar med knäcke, gryn och frö som han är säljare för.
När jag berättar det över telefon för fröken flickvän säger hon;
- Sånt händer ju bara dej ;)
Hmm jag kanske, men det var väldigt gulligt gjort tycker jag.
Vi tog sen en fika på ett café i väntan på målgången där pratade vi om löparskor och kläder. Väldigt givande.
Tyvärr så drabbades vår sista löpare av håll och tappade där med en massa tid.
Men med min egen insats var jag väldigt nöjd.




Bara bus.....


Jag hade försummat familjen en aning under dagen och det skulle gottgöras. När jag kom hem så utan att duscha hoppade jag i andra kläder sen drog vi med picknick korgen till en strand med tillhörande lekplats.
Vi busade i parken en stund sen satte vi oss i en läig plats och njöt av den goda matsäcken.
Stor mysfaktor på det.
Nöjda körde vi hem och efter lite pop corns intag i soffan så sa plötsligt myset att hon skulle gå och lägga sej.
Innan jag ens hade hunnit in med Teddykramdjuret och drickaflaskan så sov hon gott i sin säng. Något förvånad fick jag vända om och lämna henne skönt sovande.

Den efterlängtade och något sena duschen ombesörjdes omgående och häng i soffan väntade.


Först i matkön ;)


Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar