torsdag 14 augusti 2014

Åka bil....

Mitt lilla troll ;)


Bilar, bilar, bilar.
De senaste dagarna har handlat om bilar, provköra, kontrollera och diskutera pris.
Jag tycker att det är lite småkul men fröken flickvän ser det mer som ett nödvändigt ont.
Vi tog med oss svärfar på ett litet äventyr, han som på dagen fyllde år. Tänk det, att spendera dagen med att glida runt och kolla på bilar med sin dotter med familj, vilken lyckodag ;)
Trevligt hade vi. Vi hann med både lunchbuffe, kaffe fika och en tur till gula M:et för Mollies skull.

Mollie imponerade stort när vi var på tur. Lilla fröken hängde med än här än där utan något gnäll. Det är ju inte precis någon barnaktivitet.
Vi kammade för dagen in noll bilar men jakten fortsätter och idag hoppas vi få ett slut på denna aktivitet.

Jag har mellan detta biltestande jobbat ett par nätter. Det har gått bra och jag har varit hyfsat pigg.
Nu väntar en välförtjänt vila och utflykt på det. Vilket ska bli spännande.

Myset har hängt på dagis under min sovtid och nu verkar det som om det håller på att normalisera sej lite efter alla semestrarna. Det verkar vara lite barn på dagis igen vilket är skönt. De har skolats in fler barn och dessa kommer från mysets andra dagis skalbaggen, vilket gör att det redan är kända barn.

Fröken flickvän har varit på ett par spännande möten på kommunhuset. Det är snart dags att återgå till arbetet inom den kommunala sektorn. De ser vi fram emot både hon och jag. Tänk att vi snart ska få ett vanligt Svenssonliv. Hehe jag undrar just hur det ska gå.

Ja och sen har de då hänt.
Jag har för första gången åkt bil med min tjej. Tänk att vi i morgon varit ett par i ett år och jag hade så sent som i förgår aldrig åkt bil med henne. Jo visst att vi gjort det till en grej nu, men nu är alltså oskulden tagen och allt har gått bra.

Jag älskar den här lilla glädjespridaren ;)

Jockarp.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar