fredag 8 augusti 2014

Torsdagslyx.....


Strandraggaren :)


Ännu en kaka skulle bakas, det drog jag i gång med under morgonen. Barnen lekte och jag märkte knappt av dom. Baket sköttes alltså enbart av mej, ovanligt.
Lilla fröken bonus hade öronen med sej och när elvispen sattes på kom hon rännandes och ville självklart slicka vispen.

Efter ett långt samtal på telefonen packade vi in hela liga och drog till stranden.
Mollie var lite sliten men hon kom i gång när vi väl kom fram till stranden.
Det grävdes och lektes med vatten. Lilla mini blev helvild när hon satt vid vattenbrynet, hon älskar verkligen vatten.
Efter incidenten med badleksakerna förra gången vi var på stranden så skötte dom små sina åtagande. Det är ordning på detta torpet. Dom vuxna bestämmer och det verkar som om det går in mer och mer i dom små majestäterna ;) vi har regler och dom ska följas, super enkelt liksom.

Mollie fick ett rejält utbrott efter att hon sovit en liten lur, badat och tvättat håret.
Hon skrek rakt ut och jag förstod inte anledningen till detta.
Jag pratade med henne och frågade vad det var. Gapandet fortsatte och vi gick in på hennes rum.
Efter en stund sa jag till henne att jag skulle lämna rummet och att hon kunde komma ut när hon ville berätta vad som hänt.
Hon bad mej stanna och vi kramades.
Antagligen var det bara en liten fjäder som växte till en höna som sen låste sej. Hon visste tillslut inte varför hon skrek.
Det är inte lätt att vara tre år det ser ju jag det :)

Kvällen bestod av ett trevligt restaurang besök. Goda vänner till familjen bjöds på middag där notan stod på mej.
Jag tog en pastasallad med kräftor. Myset tog en varmrökt lax bit med potatismos. Smarrigt värre.
Efterrätten blev äppelpaj för mej och myset tog glass. Lyxigt så där en torsdags kväll.
Samtalen handlade om dåtid och nutid. Mycket om löpning, bmi, politik och om cykelbanor. Omväxlande och givande.
Myset somnade i bilen och fick bäras in, än en gång förbannade jag palatsets höga trappor. Svettigt värre.

I dag ska de festas.....

Fullt ös....



Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar