lördag 9 augusti 2014

Vågar, väger....

Myset efterlyste en bild på sin mamma ;)


Förmiddagspass på bruket och med det gällde uppstigning 05,00. Det var inte bara jag som var uppe. Nä ett litet födelsedagsbarn som skulle fira sin första födelsedag var på kalashumör.
Jag lämnade födelsedagsbarnet omgående och hastade iväg. Presenterna fick skötas om vid ett senare tillfälle.

Jobbet gick bra och jag satt i ett möte gällande min framtid. Ett jobberbjudande som jag har lite svårt att tacka nej till erbjudes. Det är vågskålen fram. Här ska vägas för och emot.
Jag har det så otroligt bra just nu men jag är ändå väldigt sugen på detta nya outforskade. En ny utmaning nu hade suttit fint.
Tiden är knapp så tankeverksamheten är i full gång.
Utstämpling och hemleverans av min jobbarkompis sen drog jag mot dagis. Myset var på skalbaggen och hon hade haft det bra. Hon pratade oavbrutet. Lik sin mor ;)
Vi körde till stan och handlade och köpte en liten present till lilla mini. Mollie fick välja fritt.
En liten fredagsbukett till min ljuvliga flickvän kändes passligt. Rosor stora som palmer inköptes. Det var längesen, jag har mest plockat vilda blommor till henne nu under sommaren.
Självklart uppskattades blommorna.

Jag måste fortsätta lite på tråden  gällande socialen.
Det som kommer att ske nu enligt tjänsten är att en utredning ska sättas igång och denna utredning gäller barnen. Alltså inte (mamman) Fröken flickvän.
Att inte detta gått upp för den andra föräldern är ju bara så komiskt. Alltså ska även han och dom människor i hans närhet genomgå samma kontroll. Utgångsläget är exakt de samma.
Det han inte heller begriper är (det värsta scenariot) att om inte föräldrarna kan komma överens och att detta skadar barnen så riskerar båda föräldrarna att barnen tars i från dom. Detta kan socialen upplysa om.
Det vore bra om homofoben tar sitt förnuft till fånga och börja sätta barnen främst.

Jag vet hur svårt det kan vara att komma över sitt ex när man blivit djupt sårad. Men jag vet också att det finns hjälp. Kanske är det dags att ta hjälp av en psykolog för att komma över sitt ex och att hon numera delar säng med en kvinna (Mej)



Ett års kalaset blev en festlig tillställning. Hela barnaskaran lekte och var glada. Tjejerna hade verkligen saknat mysets kusiner. Dom var på dom likt flugor på en sockerbit.
Barnen studsade på studsmattan efter kalasandet och jag, brossan och vår far kastade lite frisbee. Det var så himla mysigt och vi var grymt bra på det. Ända till frisbee gick sönder.

Tjejerna fick en varsin kvällsmackan sen blev dom små tänderna borstade och vidare direkt in i sängen. Båda slocknade snabbt efter att sagan lästs och lampan släckts.
Fröken flickvän, hennes syster och jag placerade oss i soffan på altanen. Det dracks vin och kaffe och vi pratade om livet.
Helt underbart att sitta där medans solen gick ner och himlen blev mörkare och stjärnorna började lysa för oss.
Det blev en fuktig kväll och vi burrade oss under några filtar och tände några ljus.
Det var livet från den enkla sidan helt klart.

Här väger jag....

Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar