söndag 17 augusti 2014

Ett år med kärlek....

Fullt ös....


Tanken var att köra till Göteborg och gå på teater. Men det blev betydligt mer än bara teater.
Att besöket krockade med vår ettårs dag som par var inget vi först hade i åtanke. Nej ibland blir det bara så och det blev så bra.

Vi lämnade myset vid middagstid på undantaget sen satte vi oss i bilen. Första målet var Halmstad men innan vi nått dit fick vi ett spontan infall. Vi så en skylt som det stod sommarrodel på. Det gjordes en kraftig inbromsning och mot rodelbanan vi for.
Jag var spänd inför åkturen, backen såg grymt brant ut och jag är inte mycket för att utsätta mej för saker som jag inte har grepp om.
Mitt liv har varit tillräckligt fartfullt och händelserikt ändå de senaste åren.
Det gick lättare när dom berättade att vi kunde åka på samma kälke, då blev jag tuffare ;)
Fröken flickvän vid bromsen och jag bakom sen drog vi iväg. Och herregud vilken trevlig upplevelse det var.
Att glida i en lagom hastighet nerför i över 900 meter var helt i min smak.
Vi tog två åk sen fortsatte vi mot vårt tänkta mål.

Halmstad och Titanic utställningen. En helt fantastisk utställning och har man möjlighet och intresse så råder jag till att inte missa detta.
Håret stod rakt ut på kroppen ett flertal gånger under rundturen. Det var väldigt känslosamt och intressant.

Vidare från utställningen mot Göteborg. Feskekörka har jag aldrig besökt och det kände jag ett stort behov över att göra.
Vi stosade runt bland alla försäljarna och tittade på de vackra färgerna och formerna som visades upp. Det doftade ljuvligt i lokalen. Vi provsmakade lite sjögräs och slog till med en tallrik med olika sorters fisk. Detta avnjöt vi på en trappa intill vattnet.
Vi flinade och sa till varandra att det var en märklig upplevelse att inte ha något barn med sej som behövde stöd och hjälp med diverse behov. Ingen som var kissig, törstig, hungrig sömning eller gnällig. Nej vi bara satt där och njöt av varandras sällskap och av det ovana lugnet.

Teaterdags. Det var färdig njutit vid vattenkanten.
Vi svidade om i bilen och linnet som jag fått i ettårs gåva av fröken flickvän byttes ut mot en skjorta.
Det var fröken flickväns syster som var huvudrollsinnehavaren i teaterföreställningen en man av folket.
En pjäs som gav ett och annat att fundera på. Att den prickade nutiden med en sån säkerhet tycker jag var grymt. De kändes som den skrivits förra veckan. Vilket den givetvis inte gjorts.
Jag börjar bli ett fan av dessa teatrar, lite mindre, mer närvaro och närkontakt med skådespelarna gör att det emellanåt känns som om man själv är med i handlingen. Ja, jag gillar det och jag gillar det starkt.

Efter teatern gick vi på indisk restaurang. Mycket god mat vilket resulterade i att det blev på tok för mycket mat uppätet. Det i sin tur ledde till att jag somnade på soffan när vi kommit till lägenheten ;)
Översovning och efter frukost var det dags att bege sej hem mot Sölvesborg igen.

Myset hämtades och hon hade som vanligt haft det toppen med mormor och morfar.
Kvällen/natten fanns åter behov av vaktning av myset. Jag nattade henne och sen kom mormor och hängde i vår soffa.
Anledningen var att jag och fröken flickvän skulle springa ett lopp vid namn nattpuls i stan.Starten gick 22.00.
Ett fantastiskt arrangemang, ordning och reda och en fantastisk bana. Marschaller ut med hela banan och musikunderhållninig. Sen att banan var flack gjorde inte det minsta. Jag sprang i mål som 9-10 (det är lite oklart) på en tid på 28 minuter. Banans längd var lite över 6 km så jag var väldigt nöjd över min insats.
Fröken flickvän var inte dålig hon heller och med det givetvis supernöjd med sitt lopp.
Vid prisutdelningen kammade jag hem en vinst vilket inte heller var helt fel. Det går bra nu ;)


Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar