måndag 18 augusti 2014

Sällskapliga....



En social dag väntade.
Först styrde vi mot tant N, där hängde vi några timmar. Det babblades på som vanligt om stort och smått.
Vi diskuterade svåranpassade personer, glädjen till att missförstå allt som sägs och skrivs. Att vissa helt enkelt väljer det negativa framför det positiva. Mycket intressant alltså.
Det samtalades om löpning och utrustning, psyket som krävs för att nå sina uppsatta mål och att en del människor gett upp, att inga mål finns. (Hur är det möjligt?)
Vi pratade om bilar och att det kunde vara ett så vansinnigt roligt ämne det trodde jag aldrig.
Vi hade även ämnet om klassträff uppe. Vi räknade lite på det och enligt våra uträkningar är det år 2015 tio år sen vi hade vår senaste träff. Mycket har hänt sen dess och det måste vi ju dela med oss av.
Så nu fnulas det på hur vi ska gå till väga med att få till en träff.
Efter ett par timmas samtal kramades vi och lämnade Familjen bakom oss.



Nästa hembesök handlade om homeparty det var något klädesmärke som hade utställning i hemmet. Om jag fattat det hela rätt så riktar sej kläderna främst till barn och deras mammor.
Jag tittade på med ett halvt öga. Jag måste erkänna att jag var inte super intresserad, men det är förmodligen för att jag sprängt klädkontot med min nya superdräkt till löpning ;) vilken jag är grymt nöjd med.
Vi bjöds på en god fika och det var glada och trevliga människor som sällskap. Trevligt.
Mollie brydde sej inte så mycket om utställningskläderna utan hittade i stället utklädnadskläderna.
Hon blev en prinsessa som sakta gled runt i huset. Så söt, så söt.

Middagen som för dagen serverade bestod av en halv sida lax och potatis, utsökt.
Men innan middagen hade fröken flickvän och myset en rejäl diskussion. Det var en uppgörelse som jag ställde mej utanför vilket var bra.
Det som också var bra var att myset bad om att få bli nattade av fröken flickvän, det händer aldrig annars.
Jag tror att det hängde ihop med att dom hade sin uppgörelse lite tidigare på kvällen.



Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar