måndag 2 mars 2015

Bio.....

Nu är det nära :)



Med en flickvän som är ute och rumlar till sena timmen tänker man sej kanske att sovmorgon vore något. Men nepp. Hon var pigg som en mört och lyckades tillslut även få upp mej, jag var seg som gummi.
Myset var på glatt humör hon också så morgonen var lätt trots tröttheten.
Jag skulle angripa två mils löpning men vädret var inte så latjo, full storm typ.

Men efter frukost lämnade jag myset på undantaget och löpskorna träddes på. Fröken flickvän hoppade på cyklen och sällskapade mej. Så himla mysigt. En riktig lyx förmiddag.
Rundan gick fint och jag kände mej pigg, den känslan när man kommer hem efter två mils löpning och man känner sej som om man gått en liten romantisk promenad, det är otroligt mäktigt. Den känslan är go att ta med sej, det börjar dra ihop sej till startlinjen på min andra mara.

Jag gick för att hämta myset, henne hittade jag i badkaret simmandes som en liten fisk.
Hon och mormor hade spelat lite spel, filosoferat och då också hoppat i badet.
Jag tog en snabb kopp kaffe sen var det hemdags. Doften som mötte mej var underbar, fröken flickvän stod i köket och brassade käk. Hungern är bara en känsla men det kändes väldigt stor just då.
Vi drog till city på eftermiddagen och vidare en vända ner på Hörvik. Att göra saker tillsammans är helt underbart och alla uppskattar vi det.
Det är klart bra att kunna göra saker ensam och det roade jag mej med på söndagskvällen. Ett biobesök med sällskapet mej själv :)


Lik mitt lilla Mys ;)


Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar