torsdag 25 juni 2015

Kvicktänkt.....

Luggad ;)


Dagar fulla med jobb. Väldigt intensivt har det varit ett par dagar. Det är mycket som ska tas hänsyn till. Jobbiga saker men också väldigt roliga saker. Mitt jobb är verkligen bra.
Jag fick rycka ut och agera chaufför till lasarettet i Karlskrona. Det hände en olycka på jobbet som krävde att vi med samlade krafter fick den skadade under vård. Här är en sak till som är super bra med mitt jobb. Man kan verkligen lita på att allt sker enligt rutiner om en olycka skulle inträffa. Alla hjälper alla när det verkligen gäller, det känns tryggt.

Träning är en sak som inte heller får försakas för länge, fem dagar på raken har jag tröskat kilometrar.  Det har inneburit skav på magen efter mina dyngsura tröjor. Skav är annars något jag sluppit undan.

Myset blev hämtad från dagis av mormor som tog med henne till frissan. Hon roade sej med att finna fem fel i en tidning när jag kom innanför dörren. Luggen var redan klippt och hon var sockerssöt. Jag tog några centimeter på min egna långa kaluffs när jag ändå var på plats. Sommarfin liksom.

Svärmor och svärfar har gästat palatset varje kväll denna veckan. Vilket har varit bra så att fröken flickvän fått lite vuxet sällskap när jag varit på äventyr.

Vi har utökat vår datorfria dag till två dagar denna veckan vilket vi båda tycker är bra. Lagen säger att all tid gemensamt ska vara utan Internet och teve. Bra lag. Jag tror att det är ett mycket klokt beslut. Nätet tar för mycket tid i många förhållande och här känns det som om vi stämmer i bäcken och styr in oss på rätt köl.

Nattningen blev en helt underbar stund. Vi låg och småpratade och jag berättade för mitt lilla mys att hon var det bästa som hänt mej.
Hon svarar snabbt.
- Vilken tur att du fick det bästa barnet.
Hehe, hon är helt underbar min lilla dotter, hon kommer med den ena skarpsyntheten efter den andra.

Upps....


Jockarp.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar