fredag 25 mars 2016

Pulken...

På väg mot tranorna...


Jag vaknade på tok för tidigt. Detta innebar att jag var på jobbet väldigt tidigt. Det i sin tur betydde att vi fick en hel del gjort. Vi tog en städtimme efter kaffet och det innefattade både ute och inne på kontoret. Mitt rum såg ut som ett smärre bombnedslag så det var verkligen behövligt.
Vi fortsatte checka ut ett par maskiner och tanken var att vi skulle provköra. Det skedde men efter att jag lämnat bruket.
Jag lämnade redan vid middag och det var underbart och behövligt.
Jag tog en löptur i mördabacken och mormor hämtade myset.
En dusch och myset åt lite mat sen var vi på gång för äventyr. Vi lastade myset cykel på flaket på king caben och begav oss iväg. Vi körde upp på berget och klippte lite björkrris till vårt påskris.
När det arbete var slutfört körde vi till Skåne närmare bestämt till Pulken. Myset cyklade fram till platsen där tranornar var. Hon cyklade bra och hon cyklade fort.
Vi tittade på tranorna som kom inflygande och det var ett fantastiskt ljud på dom stora fåglarna.
Vi cyklade tillbaka till bilen och vidare färd hem.


Hemma startade arbete med att pynta påskriset. Myset blev nöjd och så även jag.
Vi donade lite med saker som skulle göras för att förbereda en natt från palatset. Myset älskar och packa och packa gjorde hon. Tre påsar fulla med bra att ha saker som ska flyttas till undantaget inom den snaraste.

Jag och fröken flickvän förberederer oss även vi på äventyret som väntar oss idag.
Väskorna packade. Nu åker vi ;)



Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar