söndag 13 mars 2016

Utomhushäng.....




Uppstigning och löpning på schemat, dessa underbara helg mornar.
17 km avverkades i en helt underbar natur. Vesan var helfrusen när jag drog iväg, solen var uppe men hon var inte så stark så tidigt på morgonen. Men hon skulle bli.
Innan jag var hemma hade den frusna jorden tinat upp och det doftade ljuvligt solvarmt. Vårkänslorna kittlade mej på min väg hem.

Efter min njutfulla morgon fick jag genast ta hand om bestyren. Miljöstationen nästa.
Ett helt lass med icke bra att ha saker dumpades. Skönt.
Myset och jag chillade sen lite i en solstol på baksidan. Hon hoppade lite på mattan och jag njöt av att titta på min lilla dotter.

Efter middag kom en dagiskompis på besök och hon stannade hela eftermiddagen. Eftersom hon inte hade någon studsmatta själv i sitt hem var hon helnöjd med att få hoppa på Mollies. Det studsades, det åts glass och det målades och pärlades. Dom hinner mycket när dom sätter fart dom små.

Jag fick lämna damerna en stund för att köra till bruket och styra upp ett och annat och när jag kom hem var kompisen på väg hem. Detta gav oss möjlighet till en lite cykeltur. Alltid roligt, dock börjar lilla fröken bli lite väl stursk och tar i mitt tycke lite för stora risker.

Vi hade sen en lite annorlunda afton, den var väldigt rolig och väldigt annorlunda ;)
Den avslutades med melodiprogramet som fler än vi tittade på. Till det serverades en supergod ostbricka.


Jockarp.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar