måndag 13 februari 2017

Kriser....

Humf.Dags igen...


Jag vaknade tidigt och hade en idé, det gillar jag starkt, det tog inte många sekunder förrän jag låg med datorn i knäet. Jag skrev så fingrarna glödde. Jag tryckte på spara och nåddes av infon om att Word inte svarade. Morr, jag fick skriva igen och det blir inte lika bra den andra gången, tankarna är inbundna och söker orden man skrev första gången, det blir alltså sällan bra. Jag fick jobba hårdare på att formulera mej. Slutligen fick jag ordning på texten och adresserna sökte jag ut. Att vara nöjd och trycka på skicka knappen är en fasligt skön känsla.

Jag lämnade datorn och kröp ner till mitt mys, jag älskar dessa morgonstunder.
Hon vaknade och jag sa till henne att gå upp. Jag gick och grejade med lite annat smått och gott och funderade över vart hon tog vägen. In igen och där låg hon helt utslagen och sov åter som en lite gris. Dagens ungdom.

Jag hade huvudvärk men kände att den bästa läkningen är berget. Hopp i löparkläderna. Smack 2 mil in på måbrakontot. Underbart. Huvudvärken var som bortblåst.
Myset hämtades upp och vi gick hem för att laga mat. Utsökt givetvis, potatis och kyckling bjöds det på.
Ett bad för min dotter och inpackning i håret. Total rengöring vilket behövdes.

Vi hade skickat en förfrågan till en klasskompis till myset med frågan om dom skulle leka. Kompisen kunde leka och ville gärna komma till Mollie för att det hade varit så roligt sist hon varit på besök. Sånt gör mej så oerhört glad och stolt. Det är precis så jag vill att det ska vara. Att mysets kompisar ska uppskatta att komma till palatset. Lek i tre timmar följde så.
Myset hade städat sitt rum och fått en tjuga av mej, när leken var klar kunde man inte se ett enda litet spår av den städningen, jag kände mej något blåst :)

När det ena besöket lämnat kom nästa, men detta besök var för mej. Mollie hade väldiga problem med att uppföra sej och jag blir arg som ett bi på henne när hon dummar sej. Om detta pratade vi om när besöket lämnat oss. Jag berättade för henne att jag respekterar när hon har vänner på besök och att jag inte stör dom i deras lek, jag förväntar mej då det samma när jag har mina vänner på besök. Innan tandborste snurrade i munnen på henne hade vi tummat och gett varandra femman på att vi numera hade en deal om att respekt gäller.
Innan hon hoppade i sängen sa hon oroligt, tänk om jag glömmer det mamma, ingen fara sa jag, jag kommer att påminna dej, hmm men tänk om vi glömmer det båda två. Vi löser det sa jag nu sover vi.

En bra söndag med intressanta och jobbiga samtal. Att två personer kan förstå varandra så lätt trots en ålderskillnad på 20 år och helt olika historier det är fantastiskt.
Kriser kan förena människor och det är vackert.



Ibland passar bitarna....



Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar