torsdag 1 november 2018

Let´s dance hejdå.....

Caféhäng....


En ledig dag som startar på bästa sätt. Myset kom insmygandes med sitt täcke om sej och kryper upp i min säng. Vi ligger och filosoferar en stund men hon var förväntansfull på dagen.
Uppklivning och bilen packades med presenter till mormor som fyllde år.

Vi grattade och paketen öppnades. Jag lämnade min dotter och tog en löptur på 14 km. Dom sista var inte ens roliga det blåste så kraftigt så jag blev stillastående.

Jag drog i mej ett par knäckemackor sen väntade utfärd. Ett café som förmodligen gör världens godaste mandeltårta skulle besökas. Mollie och mormor tog två bitar var. Jag tog en och njöt väldigt av den.

In i en leksaksaffär på vägen hem för att styra upp Heliumbestyret. Ut kom vi med en jätteballong fylld med helium, 150 spänn fattigare var jag men myset var nöjd och glad. En kompis till henne ringde och frågade om hon var leksugen. Svar ja. Så jag lämnade av henne hos väninnan. Med det fick jag oplanerad tid.
Jag funderade på att vila i soffan en stund men i stället fick jag ett anfall och jag gick lös med dammsugaren.
Efter det tog jag åter på mej löparskorna. En ny tur och nu valde jag små stigar på berget. Det var galet skönt, stilla vindar bjöds jag på. Lite revange för morgonens stormiga pass.
Jag rassalde in med 2,5 mil på måbrakontot.

Myset skulle på restaurang på kvällen men det skulle inte jag. så hon blev upphämtad av mormor och morfar och själv körde jag över berget till min vän. Vi behövde varandra. På tok för längesen vi bara kunde sitta och småprata om livet. Dom så viktiga samtalen.

Hem igen och jag slirade runt med golvmoppen en sväng innan min dotter åter var hemma. Jag hade saknat henne kände jag när jag mötte henne leendes i dörröppningen.
Jag blev med ens total.

Hon hittade nåt nytt på paddan som hette momio. Inte en aning om vad det var, men säkert kul. Själv läste jag tidningen QX. Jag medverkade själv i månadens nummer med några svar på frågor om allt mellan himmel och jord. Bland annat svarade jag på frågan vad man aldrig kommer att få se mej i. Svaret blev högklackat. Och med det hej då Let`s dance ;)



Jockarp.

1 kommentar: