tisdag 20 november 2018

Presentinköp....


Mys överallt....


Ännu en natt med glöffande, ett par klunka hostmidusin så blev jag något bättre. Tillräckligt bra så jag kunde somna igen.
När jag vaknade lät det som en knarrande dörr från mina stämband. Hua vad trött jag blir. Mollie tycket det var kul och det var ju kul det.

Jag gick med henne till taxin och för dagen var det en ny chaffis, vi presenterade oss för varandra och myset hoppade in.
Jag tog en lugn tur på berget med kamphundarna och jag förstod att löpningen kunde jag för dagen glömma, jag var ur form för den aktiviteten.

Istället för löpning roade jag mej med att fixa presenter till min dotters 8 års dag. In på Elgiganten, ut därifrån igen och in på Media markt. En ny Ipad ska hon få, min gamla har 8 år på nacken och med det lite småtrög.
Medans paddan rotades fram på lagret stod jag i affären och bjöd på selfis ihop med massa gubbar ;)
Det började med att dom fotade och glatt sa: Du är väl van vid att bli fottad, Jajamensa sa jag lite käckt och så sa jag till dom att är det inte roligare om vi tar en selfi ihop... Hur gör man det blev frågan.
Just då kände jag mej super hipp och väldigt kunnig på området ;)
Lite tjittjattande och så lyckönskades jag i min resa mot den stora kärleken.Trevligt må jag säga.

Mollie har önskat sej en självlysande ren som vi kan ha på trappan på palatset, jag är måttligt road av just den utstyrseln till mitt hem, men ibland får jag helt enkel bara släppa det. Det är väl klart att vi ska ha en självlysande ren. De ska bli väldigt roligt att se minen på unga fröken Vilhelmsson när hon öppnar paketet, för senast i går sa hon, jag önskar mej en ren men jag vet att jag aldrig kommer att få det. Nä så kan det va sa jag och flinade.

Hon kom hem med taxin och var på bettet bums,, hon ville köra fyrhjuling. Det behövdes inte harvas på ridbanan men vi gjorde det i alla fall, hon körde hela banan själv och jag satt bakom henne och peppade. Så roligt att hon lär sej och att hon vågar.

Det sista gräset/nässlorna röjdes undan och källaren är nu åter fylld av ved så ja, nu kan vintern komma när helst den vill. Jag är redo.

Mollie gick bananas med dammsugaren och hon fixade med lakanen i sin säng. Hon börjar minsann bli stor nu. Och glad är jag för det. Hej frihet.

Myset tog ett välbehövligt bad och sen tog vi datorn med oss in i min säng, där kröp vi ner tillsammans och tittade på filmen Narnia prins Caspian. Så galet mysigt.
Ännu en fin dag till ända. Tack för det.



Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar