fredag 28 december 2018

Kustjägare och skolarbete....



Det har bjudit på extremt heta dagar vilket har gjort att det enda sättet att inte överhettats har varit att parkera sej i vattnet. Tempen där ligger runt 35 grader, väldigt svalkande ;)
En rapport hemifrån säger 8 plus och grått, kanske inte läge att gnälla då va.

Träningen har uteblivit ett par dagar då halsen inte varit helt ok, nån slags hosta har drabbat mej, inget allvarligt men nog så krasslig så löparskorna få stå kvar inomhus.

Mollie är på bra humör och hon älskar när vi är ute på kvällarna och pratar med thailändarna och hälsa på i deras små butiker. Hon pratar engelska och är det något hon vill ha sagt så frågar hon mej vad det heter i stället för att be mej fråga. Jag tycker hon är grym som vågar.

Vi ligger efter lite med skolarbetet, jag har morrat på henne lite men samtidigt är det semester och lov så jag är inte stenhård. Sen får hon tränas i att ta eget ansvar också, det är upp till henne att det bli gjort jag kan bara påminna lite så och då.

Vid poolhänget såg jag en snubbe som hade en neptunigaffel intatuerad, jag fattade att han var kustjägare och självklart väckte de min nyfikenhet. Jag tog reda på att han var livvakt till Jimmie Åkesson som befann sej på samma hotell som vi.
Inte nog med det, när jag plumsade runt i badet började jag prata med en annan man som visade sej jobbat på lokalblaskan hemma i Sölvesborg. Han bodde dock i Helsingborg nu. Men det är ändå lite kul med människor som har anknytning till mina hoods. Vi hade mycket att samtala om.

Ännu en braigdag.

Humf...

Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar