lördag 29 december 2018

Tjorven.....



När man vaknar av discoljus och en dotter som fnittrar är det svårt att inte ryckas med. Jag var dock massivt trött när jag slog upp min grönbruna ögon för att möta ännu en dag.
Natten hade varit drömsk och det var en minst sagt udda dröm. Ibland förstår jag verkligen inte hur saker hänger i hop under nattimmarna. Denna morgon kom jag faktiskt ihåg drömmen vilket gjorde det än mer verkligt men svår definierat.
Jag fick stopp på discoljuset och min rumskamrat rullade över till min säng, där låg vi och filosoferade en stund. Vi var nyfikna på dagens väder men ingen av oss orkade gå upp och släppa in dagens ljus.
Mollie berättade att det finns barn som föds med hjärtat utanför kroppen, jaha sa jag, det låter ju intressant. Jo så var det för det hade en kille i hennes klass sagt. Jaha.

Frukost och vidare ut i plurret. Det var en lugn morgon och så var det fram till middag när vattenlekarna drog igång. Mollie var med och dök efter skedar på poolens botten. Jag chillade och läste. Det tog mej nästan en hel veckan innan jag hade ro i kroppen att börja läsa ordentligt men nu är jag nere i väldigt slow tempo, så slow så jag undrar om jag nånsin kommer upp i normalhastighet igen ;)
Boken lästes ut och nu ligger det en ny i resväskan och väntar på att bli omhändertagen.

Eftermiddagen blev det vattenpolomatch, sist jag var med hade jag ont i axlar och armar dagen efter. Jag kände mej väldigt otränad.

Vi vilade en timme på rummet innan middagen och Mollie harplar plötsligt ur sej. Alltså mamma, jag vill göra kökssysslor. Hur menar du nu? Ja men jag vill laga mat och diska och så. Okej det blir nog snart tid till det igen ska du se blev mitt svar på det :)

Att hela Mollies hår just nu är som en stor tjorv håller på att få mej att börja lipa. Jag vill inte kamma henne för det gör ont och klippa kan jag knappast göra heller. Snart flintskallig det stackars barnet. Så jag förhandlade om att gå till en Thailändiansk frisör som skulle kunna hjälpa oss. Just nu står det 1-0 till Mollie i den matchen. Tjorven kvar alltså.

Skummis....

Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar