onsdag 26 december 2018

Tid med henne.....



Att börja dagen med tvärstopp i avloppet var kanske inte den mest upphetsande starten på dagen. Jag tänkte på hemma och framförallt på mitt dundermedel jag har mot just det bekymret. Jag flinade lite åt det, det är väl tusan att man ska behöva ha med sej propplösningsmedel i resväskan ;)
Vi lufsade ner till receptionen och informerade om dagens dilemma. Dom lovade att skicka dit en springare bums. Vi tog frukost.

Som vår vana trogen blev det bad, skönt det var lugnt vid poolen, många som vilade efter julafton verkade det som.
Mollie spelade polo och var med på Ving klubbens aktiviteter. Jag tittade på.

En kvinna kom fram till mej vid min solstol och överöste mej med komplimanger. Hon tyckte jag var väldigt vacker, jag sa tack. Sen fortsatte hon berättade att hon tyckte jag var väldigt lik en tjej som varit med i Bonde söker fru. Jag upplyste henne om att jag inte bara liknade henne utan att det faktiskt var jag. Hon slog händerna för ansiktet och så började en vacker beskrivning gällande både mitt yttre och mitt inre. Jag brukar sällan blir generad men efter allt fint hon sa till mej om mej så blev jag minsann lite rosig om mina brunbrända kinder.

Eftermiddagen bjöd på ännu ett pass i rörelse på stranden, jag springer inte långt men jag springer i alla fall vilket är bra. Kroppen hålls igång.
När jag kom tillbaka lånade jag en sax i receptionen med ändamål att göra ett klipp. Mollie har/hade en extrem tjorv, jag har jobbat med den varje dag för att reda ut de men nja det har visat sej vara värre än vi båda trott. Så därav åkte saxen fram. En rejäl tuss blev de men som väl är så har hon en rejäl kalufs den där jäntan, så det märktes knappt ;)

Efter dusch tog vi och strosade hand i hand på stranden. Den där tiden med att bara vara och att lyssna på Mollies alla små funderingar. Det är magiskt.
Vi kollade lite i affärerna innan vi gick och slog oss ner för att inta middagen.

Ännu en dag som levererade stort i det leende landet. Tack för det.



Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar