söndag 29 maj 2022

Cupcake…..



Efter en natt i vedsvängen vaknade jag halv tio, på tog för tidigt men jag var för nyfiken. Mollie stod i köket med cupcake runt omkring sej. Det stundande tävling i stan. Jag smakade av lite godsaker sen la jag mej på soffan för att invänta resultatet.

Halv tolv var hon klar och då begav vi oss in till stan för att lämna in alsterna för provsmakning och översyn. Vi körde hem en vända till sen var det dags för prisutdelning. Och nej jag trodde inte mina ögon när det stod klart vilken som segrade i kommunens först cupcake tävling. Mollie Vilhelmsson.

Hon hade gjort nordens länder, det var allt från vulkaner på island till dom tusen sjöarna i Finland. Hon var glad och jag var den stoltaste mamman i landet. Hon fick ett fint pris med en massa bra att ha saker till att utvecklas på bakfronten. En lyckad dag helt enkelt. Lyckat var det också att den lille kamphunden fick träna på hundmöten i stan. Det gick åt en hel del godis men vad gör väl det när resultatet är positivt.

Klockan fem lämnade jag av dotter och hund på undantaget. Det var dags för mej att åter bege mej till pinnavdelningen.




Jockarp.

1 kommentar: