söndag 1 maj 2022

Aktiv Valborg…..



När man vaknar klockan fem och det är ljust då hinner man minsann med en hel del. Hundpromenad på berget innan kaffet intogs. Jag fortsatte med att skruva upp Mollies insektshotell vid namn hotell kryp in. Jag smällde upp en fågelholk precis bredvid vilket jag funderade över lite senare om det verkligen var så smart. Fåglar äter ju insekter. Ja ja skit samma dom får försöka att samsas. Det roliga var att holken fick hyresgäster efter bara ett par timmar. 

Det stundade grillning på stan med handbollslaget. Det var även fiskedamm med godispåsar som kommunen bjöd på. Jag var ansvarig för fisket och det gick fin fint. 

Jag hann med att köra lite ved innan det var dags att ge sej iväg över berget för Valborgsfirande. Det blev en trevlig afton om än lite kort. Arbete väntade åter den första Maj så sängen lockade.




Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar