lördag 14 maj 2022

Förvirrade dag…..




Vaknade upp en aning förvirrade efter tre timmars sömn. Jag vimsade mej upp och fick i mej lite kaffe. Livet blev med ens en aning bättre.

Mollie skulle hämtas upp efter avslutad skoldag och vi skulle ge oss ut på jakten efter den perfekta avslutningsklänningen. Det gick sådär men vi vet i alla fall vad vi letade efter. En blå klänning.
Vi gav alltså upp för dagen och begav oss hem till byn. Dags för middag. Grillade kotletter, potatis och sås. Rätten gavs toppbetyg av mitt mys. Tack för det.

Hundpromenad på berget.
Jag behövde det så väl. Dagen hade flera gånger innefattat svåra samtal. Jag vet att samtal i text sällan blir bra, det kan missuppfattats känslomässigt. Men jag orkade inte något annat. Jag var helt uttömd, utdränerad. Så för att minimera skadan drog jag mej undan (vilket sällan är bra)  
Men jag hoppas att efter en nattsömn med tio timmar så börjar jag fungerar så jag orkar ta mej ann bekymret, missuppfattningen eller vad det nu än må vara.
Ny dag nya möjligheter, eller vad man nu brukar säga.

Åhh ja just det. Jag har semester i 12 dagar nu. Bara det kan få en på rätt sida kölen till att vilja ro vidare ;)
Och i kväll ska jag cykla ner till kyrkan i byn och gå på konsert. En konsert i kärlekens tecken <3 det blir bli fint.




Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar