torsdag 12 maj 2022

Minnen……



Ibland dyker det upp minnen, det kan vara i form av bilder, text eller kanske känslor, smaker eller dofter. Ofta smakar dessa minnen sött, men det händer ju även att dom smakar en aning ofräscht. 

Ett försommar regn som får naturen att dofta på ett speciellt sätt och minnena passerar förbi. Jag ler åt lyckan att ännu ett år får möjligheten att få uppleva naturens skiftningar. Jag är inte unik med att älska denna tid då allt börjar om. 

När jag får upp bilder på Mollie när hon är liten förstår jag hur långt jag kommit och hur mycket vi upplevt ihop. Hur många hinder vi hoppar över tillsammans, hur många skratt, kramar och så mycket glädje och lycka jag känt. Hon och jag, vi oslagbara. 

Att jag varje dag på ett eller annat sätt förmedlar att hon gör mej stolt, att hon är det bäst som hänt mej och att jag är så lyckligt lottad över att ha henne i mitt liv. Ibland behöver jag stanna upp och titta på henne för att fatta att det är mitt lilla mys som blivit så stor. Wow…..



Jockarp 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar