tisdag 17 maj 2022

Sommarkänslor……



Kent agent och jag tog en tur på berget långt innan fröken Vilhelmsson skulle väckas. Vi har skjutit fram tiden en aning för att hon är ordentligt skoltrött just nu. Det har varit mycket aktiva aktiviteter för henne dom senaste veckorna. Så frukosten fixas innan hon väcks klockan halv åtta. Lilla prinsessan av månsagården spatserar helt enkelt bara ner och sätter sej med sin guld sked och äter på sitt silverfat. Önska det vore tvärt om ibland ;) men det kommer kanske.

Hon lämnades i plugget och jag tog mej ann dörren, herregud vad jag har gnott på den och ändå har jag bara kommit halvvägs. Jag fick avsluta jobbet när solen brände för hett. Det var för dagen vindstilla och solen bara vräkte ner. Och jag är helt säker på att det inte lär komma någon annan och sno jobbet för mej. 

För att jobba på hemläxan med Kennet så tog jag med honom till Mollies skola. Ny miljö och massor av hunddofter överallt. Jag satte honom vid min sida och där satt han. Bra gjort med andra ord.
I morgon ska han utmanas rejält. Vi ska köra till hundklubben och titta på en massa hundar. Se men inte röra är tanken. 






Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar