onsdag 11 maj 2022

Fritan…..




Ja herregud. Det var åter dags för spruta för min lilla dotter och ännu en gång höll det på att gå åt pipsvängen. Jag fick använda både piska och morot för att få igenom min vilja. Sprutan togs och det var frid och fröjd.

En kär vän kom på besök och vi tog oss ann Mördabacken. Så underljuvligt att springa i det ljusgröna skimret som just nu kantrar hela vår väg. Att ett vårregn friskade upp den pollenstinna luften en aning gjorde det hela än mer tillfredställande. Efter springturen tog vi fika på altanen. Vi skrattade hysteriskt och jag kände att det var något väldigt behövligt.

Och så har det varit öppet hus på fritan i stan. Självklart vill jag in och kolla läget.
Mollie gillar stället och då vill jag ha en bild klar över hur det är där. Jag pratade en del med fritidsledarna och det känns enormt tryggt att Mollie spenderar tid där. Vi passade på att testa lite aktiviteter. Allt från ishockeyspel, dart, till biljard och shuffelboard. En väldigt mysig i kväll.




Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar