fredag 10 februari 2012

Blandad dag....



Vi har nu äntligen lyckats ta oss ut i backen utan vagn, halleluja säger jag bara.
Riktigt förlösande.
Vi gick en sväng på andra sidan berget vid siesjö, denna lilla sjö som jag trodde tills för några år sen endast var ett sumpahål.
Det var vacker när solen lite blygt tittade fram igenom molnen och isen på sjön gnistrade. Jag kunde bara konstatera att vi verkligen har en vacker natur runt om kring oss.

Det är ju inte bara det att det är skönt att komma ut utan vagn utan nu är det faktiskt ett måste.
Jag måste vara vältränad inför den kommande Amerika resan, för vagnen ska stanna hemma.
Det blir ett mys på ryggen när museer och affärer ska angripas.

Mitt lilla mys är så roligt nu så jag skrattar mest hela tiden, nu tar hon telefonen, sätter den till örat och sen maler hon på, hon säger ord hon kan men även egen påhittade.
Ibland tar hon sin lilla vattenflaska och går iväg över golvet, hon vinkar glatt och säger hej då, hihi jag fattar inte att jag har fått en sån perfekt liten unge, denna tiden är helt ljuvlig (oftast)

Nordiska djur, det är titel på en bok som myset brukar läsa, den kom flygande rakt i nyllet på mej. Jag skulle nu kunna skriva något och göra mej rolig på någon annans bekostnad, men jag tror att jag avböjer.
Bokkastning ses mest som ett skämt i mitt och mina närmaste vänners ögon och visst är det väl bra att man just nu kan skratta åt alltihop.

En annan sak som fick mej att skratta det var programmet antikrundan som sändes igår från lilla Sölvesborg.
Min svägerska var med i programmet och visade upp en liten tavla, när värdet på tavlan presenterades så sa hon.
- Då är det väl dags att den får komma ut ur garderoben.....
Hehe ja jag kunde inget annat göra än att le och känna en viss stolthet av öppenheten hon visade.
Tack för det.





Jag brukar roa mej med när tid finns att kolla på nätet på hus som är till salu. Det är alltid roligt att se vad som finns på marknaden och givetvis är det kul att komma in i andras hem utan att fysiskt befinna sej där.
En sak jag funderat över är det här med bilderna och varför man i nästan varje hus visar en bild på kökskranen. Vad är det som är så speciellt med det, visst jag kan se det konstnärliga i det, vacker böj, skinande ren, de vackra med att man får vatten rinnande in i huset.
Men det är allt, en ren kökskran säger mej väldigt lite om huset, ja de berättar egentligen bara att det finns en kran i huset. mycket informativt. (Not)





Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar