måndag 13 februari 2012

Vinter bus....

Sluta messa, kööör :)


Skridskor på dammen och grillen tänd vid kanten.
Så klart blev de ännu en toppendag och vem kunde räkna med de när man gick upp på morgonen och snön yrde från alla håll.
Myset är ju lite liten för skridskor så när alla andra körde runt i full fart med klubban i högsta hugg för att få tag på den svarta lilla pucken så gled myset runt varv efter varv på snöskyffel och var hur nöjd som helst.
De grillades korv och burgare det dracks varm o´boy med en rejäl skvätt rom i, alla var lyckliga både barn och vuxna.
De är såna minnen som ska minnas, ljusa fina, glada, lyckliga minnen.
Tänk om man bara kunnat fylla sitt huvud med detta och slippa dom något mörkare minnena som ibland fyller en med mörka tankar och demoner.

Vi brukar kolla på ponnyakuten, min dotter är nämligen ganska såld på just dessa fyrbenat däggdjur.
I går visades polishästar upp, hur dom tränades och det var fantastiskt, vilka djur. De rullade runt på bollar, det var rökmaskiner som stod och pös, cementblandare som snurrade, presenningar dom skulle gå över, en jätteboll i ändan på dom och ändå såg dom helt oberörda ut.
Med tanke på dom hästar jag varit van vid, där flyktbeteendet har varit starkt, där det har räckt med att ett löv blåst förbi så har en 180 grads vändning varit ett faktum och ganska ofta resulterat i en avramling så tycker jag att det var väldigt roligt att se, de kändes nästan som dom fått lugnande, men så är nog inte fallet.

På tal om lugnande medel så är det ju för sorgligt att den väldigt vackra kvinnan med den kanske ännu vackrare rösten, skulle balla ut så fullständigt, vilket hon nu förmodligen gjort, jag vill inte verka dömande men allt tyder väl på att Whitney inte klarat av att sluta med drogerna.....Ja vad ska man säga?
Droger är nog skadligt och i vissa fall då även dödligt.

När myset lagt sej för kvällen gjorde jag slag i saken och angrep en glassburk som stått och skräpat i frysen sen Mollies kalas, de var en glass utan laktos men den var inte så tokig. De var smak av vanilj och krossad choklad, den enda nackdelen var väl att den endast innehöll 0,75 liter, lite lite i mitt tycke, men som sagt smaken var det inget fel på.
Medans jag satt där förnöjt och tryckte in slev efter slev med glass så läste jag några mycket intressanta rader, jag fattar inte varför jag snubblar över den ena djupa meningen efter den andra, men denna meningen fick mej att fundera en hel del och vad den betydde eller hur den skulle tolkas ja det fick jag inte riktigt grepp på.
Men jag ser det som ett påstående samtidigt som en fråga inte allt för lätt att svara på.
Kan man integrera Eros och Agape, hjärtans två mäktigaste krafter i vårt dagliga liv och ge dem båda den uppmärksamhet de behöver för att blomstra?
Svårutrett....behövs nog en fundering till tror jag.



Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar