torsdag 28 mars 2013

Brottsregistret?

Mys i vårsolen :)


Ett samtal under förmiddagen på telefonen väckte mej. Personen i andra ändan presenterade sej och ville att jag skulle svara på lite frågor. Inga problem, Väckt från min välbehövliga prinsesssömn, trots de få timmarna kände jag mej allert.
De slog mej efter samtalet att jag på något sätt blivit tilldelad världens bästa morgonhumör. Hur kan man bli glad och ganska pigg på bara ett par sekunder. Eh det är väl bara att tacka och ta emot :)
Rösten berättade att mitt brev från polisen hade sprätts upp och att det i det gick att läsa att jag hade haft ett besöksförbud. Ingen hemlighet alls.
Men jag kan nu i efterhand tycka att det är väldigt märkligt att det finns med i mitt brottsregister. Det finns ju inget bevis på att jag skulle vara en person som behöver ha ett besöksförbud pålagat, det är ju bara antagande och hur det då kan ligga mej till last i mitt register ser jag som märkligt. Det stod nämligen inget om att jag varit anklagad för ringa misshandel och att det följdes upp av en rättegång där domen blev friande. Det hade jag mer förstått att det ordats om. Ja ibland undrar man ju.

Och lite bus såklart :)

Nog om det.
Myset skulle hämtas från dagis. Där lyste flitens lampa. Ett litet armband som mamman skulle få höll på att ta form.
Det är ljuvligt att se henne sitta i fröken knä och sätta pärlor på ett band. Hon är nöjd, jag med ;)
Den lilla socker söta fröken Vilhelmsson var om det är möjligt än mer sötare när jag såg hennes små runda kinder som för dagen målats röda för att fira in påsken.
Påskharen hade varit på besök och alla barnen hade målats. Fjäderlek där fjädrar hällts ut i rummet och barnen fått blåsa på dom. Kreativiteten på skalbaggen är det inte fel på.

Hem och en pannkaka slank ner i all hast. Väskan packades med kaffe och mot bäcken vi gick. Det var en kylig dag men där solen stack fram och där det var lä var det helt underbart att vara.
Vi fiskade lite löv innan kaffesuget blev för stort.

Hoppsan :)


En fin dag trots på tok för lite sömn.

Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar