söndag 20 oktober 2013

Ta och ge....



Vad händer här då?
Jo en väldig massa och det samtidigt så klart.
Jag har hängt ett tolvtimmars pass på bruket, vilket gick smärtfritt.
Myset hängde på skalbaggen och mormor skötte hämtning och lämning, allt för att hon ska slippa vara på dagis tretton timmar. Det är på tok för länge i vårt tycke.
Medans jag hängde på bruket flyttade min sambo in allt från sitt förra liv, hon tömde sitt förra hem och med det är det historia och alltså ett avslutat kapitel. Vilket jag tycker är underskönt.
Nu handlar det enbart om barnen vad det gäller hennes ex.
Kanske att vi med det kan få lite ro.
Med tömning av ett hus, ändrades hela palatsets förutsättningar. Nu är det dubbelt av det mesta. Vi känner att det kommer att lösa sej, det är bara det, att med huset fullt med barn tar det lite längre tid. Och tills tiden räcker får vi vackert bo i kaoset ;)

Det händer mer, pannan är på plats men inte riktigt startklar, vårt hopp står till att den blir det under dagen.
Just nu är gradantalet smygsamma 11,7 i palatset. Hua. det duger inte på långa vägar.

Ett litet orosmoment i allt detta är att jag åter låter mina vingar lyfta i morgon bitti. Taxi anländer 04,55 och tar mej till flygplatsen i Kallinge.
Jag hade verkligen behövt att vara hemma med min familj just nu och få ordning på oredan.
Men jag har full tillit till att allt är i sin ordning när jag åter står på Jockarpskmark.

Jag tog en löprunda och den slutade på 15 km, under rundan stötte jag på svampplockare, fiskare och jägare.
De kändes skumt när jag mötte mannen med vapnet hängandes över axeln, i handen hade han en spann med äpplen, troligtvis skulle dom användas för att mata djuren.
Vad då ge och ta.
Vad då piska- morot.
Vad då liv och död.



Här är hon, skönheten ;)
Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar