torsdag 17 oktober 2013

Vuxna män och älgjakt.....



Jodå, lilla minifröken i familjen och jag vi tog en promenad i vår stad. Märkligt men vår väg gick mot bibblan, jag sögs dit och jag hade alstret klart för mej.
Jag älskar när jag får boktips och för dagen ville jag hämta en bok vid namn Flodhästen i vardagsrummet. Den fanns till utlåning till min stora glädje.
Minifröken sov och jag lufsade fram genom vår vackra stad med ena handen som puttade på vagnen och med den andra höll jag boken framför näsan. En mycket intressant bok må jag säga, jag fastnade tvärt.
När jag gick runt ert hörn kikade jag upp och blicken mötte ett välkänt ansikte.
Mannen som lyssnade på min vädjan om en flexibel förskola stod framför mej. Jag fick en stor varm kram och goda recensions ord om min egen bok som han hade läst.
Den var fin med ett fint språk löd den fina domen ;) vi pratade lite om den bok jag höll i min hand och om hans kommande lunchträningspass.
Ett trevligt möte.
Vi skildes åt och jag intog en parkbänk och fortsatte min läsning, fröken mini sov som en stock i det något kyliga höstvädret.

Vi mötte sen upp en nypiffad sambo och några ord och varma kyssar hanns med sen skildes vi åt. Bruket väntade mej.

Hövdingen (min chef) har brutit foten och med det kan han i år inte hänga med på den årliga älgjakten, vilket han har en sorg över. Det märks tydligt. I går hade vi glädjen att vara med när han simulerade hur älgjakt kan gå till, jag skrattade så höll på att göra ner mej. När en vuxen karl tar upp sin krycka och lossas att den är ett vapen, ja då är det nästan omöjligt att inte flina ;)
Jobbet flöt på bra och det kändes som hemfärden kom tidigare än väntat.
Hemma på undantaget satt myset och myste i soffan och tittade på Dora. Tänderna borstades och bums i säng.


Jag undrar just när vi kan flytta hem?
Temperaturen i borgen just nu 14.8 grader.

Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar