torsdag 31 oktober 2013

Lassedejt ;)



Vakna, äta frukost klä på sej, detta i ett tidigt skede på dagen. Allt detta under ett jätteleende.
Myset Vilhelmsson vaknade alltså upp som självaste lilla solen själv.
Dagislämningen var även den barmhärtig. Hon vinkade glatt i fönstret åt mej när jag körde. Det gör mej lycklig så är det.

Det var åter dags för mej att åka till bruket på ett möte. Vi klippte och klistrade, allt för att få det så skalenligt och verkligt som möjligt, men i många fall kändes det omöjligt. Det är så mycket som fortfarande är oklart. Om och när är ord vi brottas med. Idéerna var det i alla fall inget fel på. Det sprutade ur oss och vi bollade för och emot i en raslig fart.
Jag älskar när bollen sätts i rullning och alla kickar till den lite då och då.
Nu blir det fundering på kammaren ett par dagar och vi gör oss redo för att studiebesöka oss.
Spänningen är olidlig.

Hem igen och myset var lika glad när jag kom som när jag gick. Klänningen var fylld av kålpudding och färgpenna. Trevlig blandning.
Vi tog en lugn eftermiddag i soffan med inte allt för mycket aktiviteter. Familjen skulle under kvällen bli fulltalig och det brukar innefatta high life :)
Suget efter löpningen fanns kvar i mej, jag kände mej alltså inte tillfredställd efter föregåendedags runda.
I dojorna och ut på en tur. Det mörknar tidigt märkte jag, rundan varade en halvtimme och innan jag kom hem på palatsets ägor duggregnade det och var väldigt mörkt. Ovant.

Lite uppfräschning på damrummet sen bar det av mot ännu en dejt med herr Winnerbäck den 15:e i ordningen tror jag att det är.
Jag har lite svårt att sätta ord och betyg på konserten. Det var som vanligt bra, men känslan när huden knottrar sej infann sej ovanligt få gånger.
Han har gjort så otroligt många bra låtar och jag tycket nog att hans val var något märkliga många gånger under kvällen.
Låten stort liv blev jag väldigt glatt överaskad av, den brukar jag inte gilla, men han gjorde den bra.
Många låtar från den nya skivan spelades klart, vilket inte var nån överraskning.
Kom i ihåg mej och Elergi är ett par av mina favoriter och båda spelades och det bra.
Avslutet var grymt och versionen av söndermark var mycket smakfull.
Betyget blir 3,5 av 5 möjliga.
Nu förväntar jag mej en lite mer gladare skiva den som näst ska komma.
Den som väntar på nåt gott :)



Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar