tisdag 9 december 2014

Blandade ingredienser....

Korvmacka på berget, det är bäst :)


En helg som bjöd på mycket är till ända.
Jag började med ett julbord i slottslängorna med mitt skift. Det var en trevlig tillställning, maten var dock inte den bästa, men det dög.
Det var musik vilket gjorde att det bjöds upp till dans. Jag lät dock bli den övningen.

Lördagen blev annorlunda. Vi lämnade myset och hennes packning hos min bror sen tog vi tåget mot Malmö.
Vi checkade in på hotellet som min käre vän fixat till oss. Special price for us, nästa gratis.
Vi dumpade tandborstarna och gick ut på stan. Mina magproblem gjorde att vi fick gå väldigt sakta, mys faktorn var hög på de sakta tempot.
Vi gick hand i hand och var så där nära som man bara vill vara med den människa man älskar.

På kvällen befann vi oss på Malmö opera. Julklappen till oss själva var för året musikalen Doktor Zjivago. Musiken var pampig och vacker men själva storyn var lite väl mörk. Sevärd helt klart men något för mörk i våra ögon.
Vi tog en taxi dom futtiga metrarna hem, jag var mätt och svullen efter den delikata maten från opera grillen som fröken flickvän bjöd mej på.

En helt underljuvlig natt väntade sen. När jag stängde ögonen sov jag ända till morgonen och det har inte hänt på flera år. Inget störde mej och det var en häftig upplevelse.
Brakfrukost och lite slapp i sängen gjorde oss redo för att ta oss hem till byn igen.


Dockteater ;)
Kolla vad liten mamma ;)

Jag hämtade upp mitt mys hos mormor där hon tillbringat natten. Mormor tyckte jag var svullen och tyckte att jag skulle ställa mej på vågen. Sagt och gjort.
Mina vanliga 58 muskulösa kilon hade på knappt en vecka bytts ut till skvalpande 66 kg som inte satt på rätt ställe.
Det var vad som krävdes. In i bilen och mot akuten som jag sen tillbringade 8 timmar på.
Jag checkade ut runt midnatt med nya "tron" om vad som är fel.
En förstorad lever. Vätska runt lungorna och lågt HB. Doktorn ville helst inte släppa hem mej men med ett fullbelagt sjukhus och en Vilhelmsson som behövde till arbetet nästkommande dag blev beslutet att jag fick åka hem och att nya prover skulle tas.

Jag började morgonen med en tablett som skulle driva ut vätskan i min kropp.
Vidare gick jag till sjuksyrran på jobbet med mina lappar. Efter att vi fyllt 8 rör med blod så satt jag i det möte som var tänkt för dagen. Tröttheten slog till som en blixt från klar himmel. Lågt HB är tuffare än man kan tro. Jag tyade hålla mej så pass intresserad och allert så jag kunde avsluta mötet i vaket tillstånd ;)

En lugn afton men min lilla dotter sittandes bredvid mej i soffan gjorde att tacksamheten överöste mej. Det viktigaste i livet liksom;)

Nu ska jag till sjukan igen förhoppningsvis ska vi finna det vi söker idag.


En stunds lyx :)

Jockarp.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar