lördag 9 maj 2015

Goedag....



Dag två i verksamhetsplaneringen skulle gå av stapeln, eftersom det sker på hemmaplan så öppnas det upp lite möjligheter som annars är omöjliga.
För dagen tog vi cykeln till stan. Myset satt bakom mej och hon hade fullt upp med att heja på mej så jag skulle cykla fortare än fröken flickvän. Det gick sådär för mej, för med en dotter i 20 kg klassen och lite snålt med syre i däcken så blev det tungt.
Vi stoppade till vid fröken flickväns jobb och vi pussades hejdå sen drog vi vidare. 7 kilometer sen var vi framme vid dagis.
De skulle planeras utvecklingssamtal för Mollie men det var inte det lättaste att få till en tid. En månad fram var den första lediga tiden vi hade gemensamt. Helt galet.

Jag kramade om mitt mys och cyklade vidare. En kopp kaffe och lite surr hann jag med innan själva arbetet började.
Det blev ännu en givande dag.

Vi sa hejdå till varandra och jag cyklade för att hämta myset, genom en ljusgrön tät bokskog trampade jag på. Det doftade underljuvligt. Gosse vad jag njöt.
Myset var vid god vigör och hon hade brått att komma upp på cykeln och i väg.
När vi kom hem möttes vi av fröken flickvän som höll på att köra ved, hon såg ut att njuta av det i mina ögon underbara arbetsuppgift.

Hem och vände sen var det dags för genrep för gympauppvisningen. Det var smått kaos när vi kom ditt, men det löste sej väldigt bra till slut. Myset kusin och moster var på plats vilket Mollie självklart tyckte var skoj.
Vi var med i dom flesta övningarna men inte i alla, tiden gick och dagen hade varit lång. Vi ville hem och njuta av familjelivet.
Så vi tackade för oss och körde hem och tände grillen. Fröken flickvän smuttade på ett glas Rosé. Det såg så sjukt gott ut. Jag undrar om jag kan lära mej att dricka det någon gång. Än är jag inte där.

Mat intogs och kvällen var underbar, men jag tyckte att gräset såg lite vildvuxet ut så jag fick styra upp det. Innan kvällen blev kvällkväll så doftade det nyklippt gräs och allt var på sin plats i borgen. Härlig känsla. Det kallar jag fredagsmys det.



Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar