tisdag 25 april 2017

Gåtor och skratt....

Egengjord kulpåse ;)


Nej. Vardagen har fortfarande inte infunnit sej. Måndagen började med att jag lämnade min dotter vid skolan, vi kramades, pussades och formade våra händer som hjärtan och blåste hjärtat mot varandra.
Vi sa att vi älskade varandra och Hej då.

Jag körde hem i ett otrevligt regnväder. Ett besök i form av en journalist och en fotograf kom till det Månsagårdska palatset. Det är roligt att visa upp sitt hem, det har jag absolut inga problem med. Jag är stolt över min borg. Så jag tog dom på en snabb husesyn.
Jag berättade i stora drag om vad som hänt de senaste åren, jag har bra koll.
Vi tog lite bilder och jag blev lovad några stycken vilket jag tacksamt tar emot.

Vi tackade varandra för stunden och dom körde, själv körde jag till bruket, det kändes som om jag behövde några timmars arbete. Jag har saknat mina vänner och jag har saknat mitt jobb. Ledighet är inte alltid bra.
Jag uppdaterade mej på hur läget var och hur det såg ut i vår anläggning. Jag hann inte ut och titta i verkligheten men det hoppas jag att jag kan göra senare i veckan.

Jag hade ett samtal på telefonen med fröken producent, jag gillar henne skarpt, hon är rättfram och rak. Vi pratade om tjejer (och om killar) vi pratade om framtiden. Vi pratade även om de kontakter jag redan fått. Förmaningstal följde och jag förstod. Jag har lätt att förstå. Jag är smart det var vi rörande överens om.
Hon var något överaskad över att det redan kommit så många brev till mej, det kan vara för att jag är som hon sa....
- liiite snygg ändå.
Jag skrattade rakt ut och korregerade hennes ord något och sa att jag är ju skitsnygg ;) Vi flinade båda två. Jag gillar att skratta.

Jag pratade med min icke kaffedrickande vän, jag var tvungen att bubbla av mej lite om allt som händer. Skönt.
Jag hämtade upp mitt mys på skolan och körde hem till byn.
Mormor och morfar var hundvakt, så inte mindre än fyra kamphundar finns nu att tillgå på undantaget. Mollie älskar dom alla och hon ville dit bums. Hon fick lift med morfar i traktorn, själv tog jag en liten joggingtur.

Hon hämtades upp igen och vi gick hem och lagade mat. vi roade oss med att ställa gåtor till varandra.
Vad är det som är grönt och åker upp och ner?
- En gurka som åker hiss.
Vad är det som är rött och åker upp och ner?
- En tomat.
Ja så höll vi på en stund och vi skrattade hysteriskt åt vår låga nivå. Allt möjligt åkte i den där hissen.
Ibland är livet enkelt och lätt, den stunden ihop med min dotter var extremt lätt.


:)

Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar