söndag 30 april 2017

Smygförminskat....

Solhatt på..


Sovmorgon, ja vi bättrar oss. Halv åtta vaknade myset och kom in till mej. Jag låg och drog mej och roade mej med att läsa lite.
Jag tror att jag är den enda människa på jorden som anser att min sömn förstörts genom att jag jobbar dagtid istället för skift ;) I alla fall sovmorgonen, jag har liksom aldrig det nu för tiden.

Upp och frukost, lite arbete med att köra ved, pannan sotades ut och jag satte fyr. Mollie kom ner hon också och hon började göra en pilbåge. Jag ogillar vapen men jag lät henne hållas, hon var kreativ.
Lite paus i form av kaffe. Det blev många pauser, men vi hade gott om tid.
Kamphundarna hämtades och Mollie pimpade dom med halsband och solhattar, självklart egengjorda.

En löptur på eftermiddagen, jag tänkte mej ett långpass med regnet öste ner så jag ändrade mej och tänkte mej i stället en liten sväng. Men vädret förändrades och så även min runda, det blev en tur mitt emellan mina tänkta rundor. Bra när man kan vara flexibel.
Jag hann med att prata lite kärlek och sorg med några bybor som jag passerade. Hur underbart är inte det då. Att man öppet kan prata om saknaden till en annan människa, sorgen man har efter personer man haft i sitt liv och älskat innerligt. Jag är glad för att jag är så öppen, det öppnar nämligtvis upp andra människors känslorbanker. Jag gillar det stenhårt.
Tänk att kvinnor och män oavsett ålder kan prata om samma saker, samma erfarenheter, samma upplevda känslor. Ja det är stort.

Vi käkade pizza ihop med mina föräldrar. Myset välte nästa i sej hela sin, jag fick stötta till med ett par bitar. Jag var hungrig som en varg så det gick fint.
Hem och hopp i badet, Mollie gnällde om att hon ville att jag skulle bada med henne, men jag hade jobbat med veden och sprungit, jag var allt annat än fräsch och jag var verkligen inte på badhumör. Hon fick allt bada själv. Vilket gick utmärkt. Jag höll henne sällskap med att läsa en tidning på bardkarskanten. Det var mysigt.

Vi hoppade i soffan i morgonrockarna och kollade passande nog på Pyjamashjältarna. Mollie käkade chips och Jag kokte lite kaffe. Och där ska jag säga att jag blev ilsk som ett bi. Jag har köpt nytt kaffe och när jag jämförde två paket såg jag att det senast köpta var mycket mindre än dom andra som stod i skåpet. Dom har alltså smygförminskat paketet, priset var nämligen detsamma. Morr* Inte ok.


Inte okej....

Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar