söndag 23 april 2017

KnäppJeppar.....

Mitt berg min morgon....


Ordningen är återställd, ut på berget 06:00. 23 ljuvliga kilometer avverkades till en bedårande vacker morgon. Det är något visst med morgon ljuset.
Det var skönt att byta ut avgasluften i Rom till doften av vitsippor och den friska lantluften på berget.

När jag sprang funderade jag över min medverkan i teve. Hur sjukt bra programmet blev utan en enda omtagning, är inte det helt fantastiskt egentligen. Jag måste vara superenkel att jobba med. Ett ämne helt enkelt ;)
Tv4 släppte ännu en filmsnutt och den var sjukt bra även den, jag gör mej bra på bild helt enkelt. Inget snack om den saken. Och det är ju bra med tanke på att det handlar om att sälja sej själv.

Ja och kontakterna fortsätter att ösa in till mej vilket är superskoj. Det  finns förstås även en del knäppJeppar som kommit upp ur sina hålor.
Jag har lärt mej under årens lopp att mental styrka, fantastisk fysik och mycket pengar triggar igång vissa människor. Jag besitter alla tre kriterierna och har självklart fått plocka några kulor på grund av det.
Med offentliggörandet av min medverkan i bonde söker fru så började avundsjukan åter klia och skava på vissa människor.
Så medan jag tränar och håller min kropp i supertrim blir snyggare och lyckligare och även hittar nya roliga vägar att gå så sitter vissa andra i soffan och dricker läsk, äter chips och låter kroppen förfalla och finner lycka genom näthat. Sorgligt är ordet som sveper förbi mej.
Jag är glad att jag kan ge energi åt andra människor men det vore bättre om man lägger energi på sej själva och sin familj än att kasta paj på mej över nätet.
Självklart kommer jag fortsätta att ge er energi, jag är väldigt givmild i mitt sätt ;)

Dusch och iväg, min icke kaffedrickande vän med son hämtades upp och vi körde till Kristianstad. In i en leksaksaffär. Myset skulle på kalas så present investerades. Vi tog en fika på mitt favorit café. En chillevipp till mej och en kladdkaka till myset.
En underbar stund med min käre vän, vi bubblade på som vanligt om allt som händer, mycket känslor. Att ha kakorna och äta dom, att ändra sej, att förändra sej, ja om allt som kan hända i en relation.
Vår tid tillsammans är oftast alldeles för kort och så även denna dag. Myset skulle på kalas så det var bara att dra vidare.
Under tiden hon var på fest på en krog i stan så gick jag till Ica och handlade lite smått. Jag satte mej sen på en parkbänk mitt på torget och började läsa manuset jag fick till mej för ett tag sen. En timme satt jag där och bara lät hjärnan och hjärtat följa med på resan en tonårig tjej har gjort.

Myset hämtades upp och alla barnen kom fram och blarrade om att dom sett oss på teve. Så söta dom var.




Fläskar till med ett par supersnygga bilder på heta bonden.
För jag märker ju att vissa går igång stenhårt på min charm, min utstrålning
och på min förmåga att efter varje motgång resa mej och bli starkare. Njut nu för det gör jag :)


Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar