måndag 27 maj 2019

Fri....



Byn lämnades och vi hämtade upp våra vänner andra sidan berget och vidare färd mot Halmstad och deras stuga.
Det blåste vilt men det var härligt att gå längst stranden, snäckorna var många och barnen plockade några och gav till sina mammor. Dom älskade verkligen också strandhänget.

Kvällarna bestod av samtal i uterummet till tända ljus, att vinden ven runt husknuten gjorde det så där extremt mysigt. 
Barnen satt på övervåningen och spelade spel tillsammans, vi hörde deras samtal och det var vänliga och hjälpsamma toner. 


Hela gänget....


Lördag efter frukost gick vi till minigolfbanan, det var kyligt men efter några banor var barnen sockersöta och på hugget för spelet vilket gjorde att värmen steg en aning. Glada barn tinar frusna fingrar. Vi hade en rolig stund på banan och det var match mellan mammorna och kidsen. De sistnämnda vann fighten. 

Från golfbanan och hem i stugan för siesta sen var vi redo för ett besök på Riccardo, Halmstads bästa glasshak (jag tror det iaf) Det var småkyligt men glassen var galet god så den slank ner utan större problem.
Därifrån mot Ullared. Där hängde vi några timmar, Mollie var som vanligt supernöjd med sina saker, allt från strumpor till Pokémon kort. Och minsann att hon fick en legendarisk som det endast finns tre av i världen. Jag tror att vi ska auktionera ut den vid ett tillfälle ;) 

Sena kvällar blev även till senare mornar. Halv nio smekte jag min dotters ansikte med lätta fingrar för att få henne till att stilla vakna från sina drömmar. Hon log när hon öppnade ögonen och såg mej, jag besvarade leendet och sa god morgon.

Frukost och lite sällskapsspel sen samlade vi trupperna och begav oss öster ut.
Hemma i byn var vi runt halv fyra och med oss hade vi en morsdags present till mormor. Hon blev väldigt glad och vi passade även på att bjuda ut henne på middag på en restaurang.

Väl hemma igen för kvällen satte jag mej i soffan och tacksamheten över vilken fin helg vi haft bara öste över mej. Att det var mors dag var kryddan på moset, jag tittade på min dotter och såg hur vacker hon var, att hon var mitt barn, att jag var hennes mamma och att vi klarat oss så fint tillsammans.
Mor och dotter, vi är starka, modiga och fria ihop hon och jag.
Bästa teamet.....



Jockarp.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar