fredag 31 maj 2019

Säden mognar....



Sista morgonpasset i vedsvängen avverkades och det gick smidigt, det är alltid enklare när det är helgdagar. Det är inte så många som försöker förändra, det tuffar bara på.
När jag kom hem var myset inte i toppform, hon sa sej haft en dålig dag. Jag frågade varför men fick inget svar.
Jag attackvilade lite på hennes säng medans hon spelade på sin platta. Jag vände mej mot henne och sa. Om din dag varit dålig så får vi förändra det och se till att de som finns kvar av dagen blir bättre.

Hon skrev en lista på vad hon ville göra.
1. Baka.
2. Köra fyrhjuling
3. Titta på film.

Det går fint men lägg till matlagning, bad och hårtvätt på listan.
Ok sa hon och vi började med att fundera på vad vi ville baka.
Vi kom fram till att vi hade grejer i skåpet till muffins så muffins blev det. Hon spritsade på nutella när dom svalnat och toppade det hela med nötter och cocos. Våldsamt goda.

Några vänner tittade inom en snabbis och Mollie drog med sej sin kompis in på sitt rum och vi vuxna låg i soffan och snackade. En skön stund.



Vännerna lämnade oss och middag i form av lax, sås och ris levererades, dundersmaskigt.
Vi fortsatte med Mollies lista, fyrhjulingen startades och vi körde ner på Vesan. De småregnade men vi brydde oss inte om det. Doften som mötte oss när regnet mötte fälten som stod i ax var magiskt. En doft som väcker minnen från min barndom och jag älskar när det inträffar. Jag drog in några djupa andetag och log.

Hem och i badet för unga fröken, jag angrep tvätthögen. Det är så skönt att göra det när vi sällskapar varandra.
Och så var det filmen kvar, men nä vi valde ännu ett avsnitt av djurparken i stället. Mollie tog en muffins till programmet, jag lät bli.

Jag frågade som vanligt mitt mys vid nattningen om hur dagen varit. Hon svarade att den började dåligt men slutade bra.
Lyckliga somnade tillsammans.
Jag vaknade en timme senare och hasade mej in till min säng. God natt typ.

Nöjd....



Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar