tisdag 21 maj 2019

Syrenernas tid....



Att komma hem till myset är speciellt, jag var sjukt trött men samtidigt stark och pigg när jag mötte min dotter i dörren efter maratonet..
Hon kvittrade på om hur hennes dag varit, hon hade varit funktionär på cykeltävlingen och fixat så alla funktionärerna ute i spåret hade fått mat och det hade gått fint.
Hon drog mej i armen och sa, kom mamma jag har en present till dej.
Till mej utbrister jag, varför det?
- Du fick ju så dålig tid på maratonet så du kan behöva en present.
Ah du! säger jag och busboxar henne lätt på axeln. Vi ler båda två.
Jag öppnar paketet och jag börjar nästan lipa. Hon är fantastisk.
Hon hade varit i morfars verkstad och med en träknubbe, lite spik och ett balaband hade hon gjort ett hjärta till mej.
Jag kramade henne och tackad för presenten. Och kanske var det inte presenten i sej som gjorde så strakt intryck. (förvisso var den väldigt fin) Nej jag tror att det handlar om att jag förstod att under dom timmarna jag varit iväg så hade hon tänkt på mej, att jag funnits i hennes tankar och att hon med det ville göra något för att välkomna mej hem. Mm hon är speciell den där Mollie Vilhelmsson. Inget snack om den saken.

Bajsboken....

Under gårdagen myste jag mest runt, jag la min demokratiska röst i EU-valet vilket kändes bra.
Jag tog en sväng till bibblan, hämtade upp stora bajs boken till Mollie och en hög böcker om vandring och vandringsleder till mej. Det är ett fantastiskt ställe det där biblioteket.

Mollie kom hem och hon ville läsa bums. Och det fattar ju jag det. En sådan kanon bok ;)
Jag lagade min paradrätt, kyckling, potatis och sås och gosse vad vi vräkte i oss. Jag kände nog att jag var lite efter med intaget sen maran och kroppen bara sög i sej av godsakerna.

Jag fick styra upp med gräsklippningen. Det så bedrövligt ut. Gräset blev bra och perfekt för att lira lite badminton och det blev mycket bus barfota i det nyklippta.
Vi tog en tripp med sekatören och klippte lite syrener för att ställa in i vas. Så vackert och en galet god doft spred sej i hela palatset. Vi plockade in en del av sommaren.



Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar