lördag 4 maj 2019

Meningsskiljaktigheter....

Ny korretext....


Det är sällsynt men när det sker gör det ont. Fredagsmorgonen började med meningsskiljaktigheter mellan mej och Mollie och ja, jag avskyr det.
Jag lämnade henne vid taxin men det kändes allt annat än bra.
Hon åkte iväg och jag körde efter med bilen in mot stan, en snabb sväng för att kasta in några låneböcker i bibblans postfack sen vände jag kärran och körde upp till Mollies skola. Jag satte mej ner under hennes kappkrok på en bänk och vi började prata, jag kände att jag var tvungen att känna att hon var okej innan jag åkte vidare på mina uppdrag. Efter en stunds prat kramades vi om och skildes som vänner. 
Lättare i sinnet åkte jag till platsen jag skulle spendera dagen.
Jag började med frukost sen väntade aktiviteter och föreläsningar. Ännu en bra dag.

Ett nytt Lokalkorre reportage fanns med i tidningarna vilket var skoj. Jag är stolt över mitt jobb och mina texter, ännu stoltare blir jag när jag får fin feedback på mina texter. Det fick jag i går så tack för det.

Efter avslutad dag hämtade jag upp myset, hon berättade om sin dag som hade innefattat att springa ett lopp för att samla in pengar till cancersjuka barn. Hon pratade mycket om hur många varv hon lyckats få ihop och hon räknade på hur många pengar det genererade. Jag, mormor och morfar fick pynta 315 spänn. Hon hade glädjande nog jobbat på bra.
Hon berättade att hon hade visat bilderna från vår senaste resa men att hon inte berättat så mycket om bilderna som hon gjort när hon tränade hemma med mej. Okej sa jag och frågade henne om det kändes bra och ja det hade det visst gjort.

Det var lite spänt mellan oss och vi fann inte riktigt glädjen i varandra, ansvaret låg på mej och jag kom med ett förslag.
Ett förslag om att vi skulle ge oss ut på en lång vandring, jag tyckte att vi behövde det. Att vara tillsammans i vacker natur, småprata och samtidigt förflytta sej från A-B.
Hon var på bums och vi började genast planera vår tur.
Vi körde till ICA och införskaffade lite mat och annat bra att ha för att klara en långtur på berget.

Vårt humör vände och innan nattningen på kvällen kändes allt lika mjukt, fint och kärleksfullt mellan oss som vanligt. Den känslan är jag väldigt tacksam för.
Och idag bär det av....

<3


Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar