lördag 3 augusti 2019

Norröver....

Mollie och ponnyn ;) 


Innan det värsta drar igång på Priden beslutade vi att lämna, vi har haft fina dagar i huvudstaden inget snack om den saken. Men det väntade nya miljöer.
Vi lämnade vid lunch och siktet var inställt på Avesta. Vi har stoppat där förut och den största dalahästen i världen står där vilket självklart gör det värt ett stopp. Vi käkade lite kvickt sen gick vi in på Haglöfs outlett. Notan slutade på 4500 spänn ändå kändes det som ett klipp. Både Mollie och jag fick tag på utomordentligt bra Gore-Tex kläder, både jackor och byxor vilka kan vara skillnader på succé och fiasko när man fjällvandra. Original kostnaden för våra kitt skulle landat på 11 loppor så det kändes helt ok.
Att Mollie fick hjälpa till i kassan och ta bort larmblipparna var även det ett plus till butiken. Trevlig och kunnig personal var andra plus. En fin upplevelse alltså. Tummen upp.
Vi tackade för oss och började tuffa vidare mot Mora.


Butiksbiträde...


Jag är förälskad i Dalarna, säger jag något annat ljuger jag. Jag skulle faktiskt inte tacka nej till ett liv med en dalkulla (fast i Jockarp då )
Vi checkade in i den lilla staden och jag tog ett löppass. Det kändes fint att åter springa på historisk mark. Och snart är det dags igen men då blir det tuffare pass.

Mollie badade fötterna i Orsasjön/Siljan och hon njöt, både av fotbadet och att hennes lille vapendragare Sigge åter var med henne.
En dusch för mej sen strosade vi sakta tillsammans runt i stan och tittade på Historia. Vi åt en bit mat på en restaurang sen strosade vi hemåt i den ljumna sommarkvällen.

Ännu en förträfflig dag i vad jag tror är paradiset.

Anders och vi ;)



Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar