söndag 11 augusti 2019

Vill du gifta dej med mej?



Det är små saker som får mej att tänka på hur bra jag har det. Att vakna upp i sin egna säng är en av de små sakerna.
Att min fina dotter kommer inflygandes och kryper ner är ännu en sak att tänka tacksamma tankar om.
Hon kröp ner och sa.
- Du mamma! jag drömde i natt att skolan hade börjat och jag berättade för alla mina kompisar om att jag ska få en liten hund.
Jag log mot min dotter och frågade om det var en bra dröm. Hon gosade in sej ännu mer och svarade leende ja på min fråga.
Jag log jag med sen låg vi kvar i bingen och lyssnade på regnet utanför. En mysig morgon.

Vi tog oss upp och jag hoppade i mina löparkläder, jag testade lite utrustning inför det kommande loppet. Det sägs att den smittosamma harpesten härjar i skogarna i Dalarna, det rekommenderas att man har heltäckande klädsel. Att SMHI även lovat oss löpare sisådär en 30 mm regn på loppdagen gör det hela ännu lite knivigare att välja utrustning.
Men det mesta sitter i huvudet.

Annars var Lördagen en dag med en hög med tvätt framför näsan, jag vek, tvättade, tumlade och hängde.
Mollie däremot hon hade en väninnan på besök, där fanns inga måsten ;)
Dom hade en fin dag ihop och det lektes och skrattades.
Jag hörde att dom frågade dator rösten Siri om hon ville gifta sej med dom. Siri svarade att hon ville först bli kompis med dom.
Jag skrattade så jag höll på att göra i byxan.
Varför fanns inte sånt på vår tid?
Visst att kottar och kojor var kul men detta var ju bara för roligt ;)

Vi körde hem kompisen och Mollie fixade med dagens middag, hon skulle ha grillspett innehållande korv, köttbullar och kyckling. Inte vegovalet precis. Men gott blev det och vi klarade grillande precis lagom innan en störtskur kom.

Kvällen tändes det ljus i palatset, men jag fick lov att njuta av dom själv, Mollie var på sitt rum och grejade.
Den där utantiden från henne reta mej en aning.



Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar