torsdag 1 augusti 2019

Pride Park.....



Inga stora turistplaner för dagen, därför tog vi det extra lugnt under morgontimmarna. Jag såg ett avsnitt av Rederiet och Mollie spelade spel.
Frukosten åts långsamt under samtal om hundar och vandrakängor.

Vi tog oss ut och strosade ner till Hötorget, Mollie köpte en liten väska med en hund på och jag provsmakade körsbär.
Drottninggatan ner mot gamla stan, det tog sin tid, Myset skulle in i varje souvenirbutik och där är en och annan ;)

Chokladkoppen fick ett besök och där tog vi en varm choklad, en bulle för mej och kladdkaka för Mollie.
Vi strosade vidare och hela tiden samtalade vi med varandra och var nära. Jag kände hur otroligt viktigt det är. Det närvarande.
Mollie köpte ett nytt gympalinne, turkost givetvis.




Vi tog oss hem och vilade en stund i lägenheten, jag lagade middag och vi tog en liten behövlig uppfräschning innan vi åter var redo för att ge oss ut.
Nu mot Östermalms IP och Pridepark. Det var precis lagom med folk, det gick fint att röra sej och de värsta fyllerierna hade inte tagit fart. Vi satte oss vid ett tält och pärlade några nya armband och pratade med lite folk. Trevligt.

Mollies favorittält är Saco:s tält, där kan man nämligen göra egna broscher. Hon gjorde en hel hög och jag tror nog att det även kommer levereras några idag.
En annan favorit var ett nytt tält, Wella. Där kunde man göra sina egna diadem och klämmor. Där fastnade vi givetvis nån timme under kvällen ;)

Ja vi hade en bra kväll och ännu en toppendag i storstan, tack för det.
Idag väntar djuraffär och schlagerkväll.




Jockarp.

2 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder du bjuder på! På lördag skall jag se Pride tåget med mina barn, vi kanske syns i vimlet.

    SvaraRadera
  2. Så himla roligt det ser ut :)
    hoppas ni har det helt underbart där uppe.
    kram

    SvaraRadera