fredag 1 november 2019

Firande i byn.....

Hösten radar upp vackerhet....


Tre timmars sömn efter nattarbete, tja det var allt det blev. I löparskorna och ut i den fantastiska hösten. Dom sista 6 km innan Marathonet rullades in, känslan var god. Jag kände mej lätt.

En lunch med mina föräldrar och myset väntade mej när jag kom hem. Ett 62-årigt födelsedagsbarn skulle firas. Mollie hade fixat en hel sopsäck med presenter till sin mormor så jag behövde inte bry mej så mycket om uppvaktandet.
Det kändes som min dotter missuppfattat det hela en aning med tanke på att även kamphundarna firades och fick ett par nya leksaker. Nya halsband fick dom också minsann;)

En kär vän kom förbi och vi gick en promenad på berget, gamla minnen väcktes, så många mil vi gått tillsammans på berget med våra små kids i vagnarna och på selar på mage och rygg. Vi var i ett grymt trim under den tiden.
Vi tog mördabacken och stannade till vid utsikten och sög in det vackra för att sen gå vidare upp för branten. En fin stund men samtal om livet. Energipåfyllning.

Mollie skulle fortsätta att fira mormor och restaurangbesök väntade, jag stannade hemma och umgicks med ännu en nära vän. Vi låg i soffan helt utslagna och pratade om meningen med livet. Jag tror vi har bra grepp om det nu ;)

Den lilla väskan packades, en tripp till den franska Rivieran är på antågande och det verkar bli en väldigt blöt tripp.



Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar